شناسهٔ خبر: 28899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ساماندهی محورهای مواصلاتی؛

بزرگراه سنندج- همدان به صورت قطعاتی به بهره برداری رسید

بزرگراه بزرگراه سنندج - همدان به صورت قطعاتی به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای ساماندهی راه های مواصلاتی و کاهش تصادف های جاده ای به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بعد ازظهر دیروز پنجشنبه ۱۲ کیلومتر از بزرگراه سنندج- همدان به صورت قطعاتی با صرف هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف ارتقای راه اصلی به بزرگراه، گسترش شبکه راه های منطقه، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقه ای و فرامنطقه ای، سامان بخشیدن به یکی از مهم ترین محورهای مواصلاتی و اصلی کشور، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تأمین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقه ای از جمله گردشگری در استان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

در واقع محور سنندج- همدان به عنوان قسمتی از کریدور مهم و ترانزیتی که مبادی ورودی جنوب کشور به مرکز و از مرکز به مرزهای خروجی غرب کشور (کردستان عراق) را به هم متصل می نماید مطرح می باشد و به همین دلیل حجم زیاد ترافیک، ترانزیتی و ترافیک گردشگری غرب کشور را شامل می شود لذا باتوجه به لزوم محرومیت زدایی از استان های غرب کشور به منظور استفاده از پتانسیل اقتصادی آن ضرورت احداث بزرگراه سنندج- همدان بیش از پیش مورد تأکید قرار گرفته و می گیرد.

طراحی این بزرگراه با مشخصاتی از قبیل سرعت طرح ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و عرض سواره رو ۵. ۱۱ متر و حداقل شعاع قوس ۲۵۰ متر می باشد که در حال حاضر از این بزرگراه به صورت قطعاتی از قطعه گنجی- کاظم آباد به طول ۸ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، قطعه های ورودی و خروجی دهگلان به طول ۴ کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاحیه این طرح مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه غرب و مرکز کشور با بیان اینکه استان کردستان به واسطه مرز مشترک زیادی که با عراق دارد مسیر عبور کامیون های ترانزیتی است، توجه به راه های این منطقه را مهم دانست و اظهار داشت: محور همدان - سنندج به طول ۱۷۶ کیلومتر می باشد که ۱۲۷ کیلومتر آن در سنندج است  و ۱۰۱ کیلومتر به صورت چهار خطه به بهره برداری رسیده و مابقی هم در دست مناقصه است.

محمدرضا کدخدازاده از بهره برداری کمربندی دهگلان و قروه به صورت چهارخطه، تکمیل محور گردنه صلوات آباد به صورت چهارخطه، احداث پل عابر پیاده و زیرگذر در مسیر گنجی- کاظم آباد همچنین اجرای دوربرگردان ها در آینده ای نزدیک خبر داد.  

به گزارش مهر به  گفته وی امروز محور میاندوآب- کرمانشاه به طول ۵۰ کیلومتر و محور همدان به بیجار به بهره برداری رسید.

نظر شما