شناسهٔ خبر: 28902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبدالمحمد زاهدی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری۵۵۰۰ میلیارد ریالی دولت در حوزه راه‌های کردستان

عبدالمحمد زاهدی استاندارکردستان می‌گوید: دولت تدبیر و امید پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه گذاری کرده و با وجود این همه توجه به راه های استان ؛ مشکلات این حوزه به صورت کامل مرتفع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا عبدالمحمد زاهدی، پنجشنبه شب در چهارمین نشست شورای اداری استان با حضور وزیر راە و شهرسازی افزود: این میزان اعتبار برای احداث ۷۴۵ کیلومتر راه شامل ۹۰ کیلومتر بزرگ راه و ۵۲۵ کیلومتر راه روستایی و ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ها میزان راه های اصلی و فرعی احداث شده استان رشد قابل توجهی دارد گفت: اجرای ۶۰۰ کیلومتر روکش آسفات راه ها از دیگر خدمات دولت در این استان است.

استاندار کردستان افزود: زیرساخت های حمل و نقل این استان علاوه بر روان سازی ترافیک، کارکرد توسعه ای در بخش اقتصادی را داشته و هم اکنون مهمترین مانع توسعه استان ضعف زیر ساخت های حمل و نقل در بخش های مختلف جادەای، ریلی و هوایی است.

زاهدی افزود: طرح کریدور شمال به جنوب کشور که ۳۲۰ کیلومتر آن از کردستان عبور می کند نیز نقش اساسی در توسعه این استان دارد.

به گفته وی، علاوه بر مشکلات حوزه حمل و نقل، سکونتگاه های غیر رسمی شهرها و تسریع در ساخت کمربندی شهر مریوان از دیگر مطالبه های مردمی این استان است که وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

استاندار کردستان با اشاره به تخصیص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به محور تیژتیژ به گاران در جادە سنندج به مریوان، گفت: با تصمیمات اتخاذ شدە این طرح تا ۲ سال آیندە به بهره برداری می رسد.

زاهدی ضرورت تشکیل شورای راهبردی برای منطقه تاریخی اورامان میان ۲ استان کرمانشاە و کردستان را خواستار شد و افزود: این اقدام برای انجام مقدمات ثبت این منطقه در فهرست آثار جهانی انجام می شود.

به گفته وی استان کردستان اعتباری را برای این موضوع در نظر می گیرد تا وزارت راە و شهرسازی این مهم را با جدیت پیگیری کند.

چهارمین شورای اداری استان کردستان با حضور عباس آخوندی وزیر راه شهرسازی که پنجشنبه ۱۵ مهر به این استان سفر کرده بود برگزار شد.

نظر شما