شناسهٔ خبر: 28909 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ناوگان راه آهن:

پیشنهادهای زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی داریم

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه آهن با بیان اینکه مذاکراتی با شرکت‌های خارجی برای ورود به عرصه ریلی ایران ادامه دارد، تاکید کرد: هرچند هنوز این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده اما افق‌های روشنی پیش روی آن‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابک احمدی، با اشاره به حضور پرتعداد شرکت‌های خارجی در ایران در طول ماه‌های گذشته تاکید کرد: خوشبختانه عرصه ریلی کشور توانایی آن را دارد که در بخش‌های مختلف به طور خاص در تامین ناوگان سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند و همین موضوع باعث شده در هفته‌های گذشته که مذاکرات مختلفی با شرکت‌های خارجی داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرچند هنوز به جز توافق نهایی شده با آلمانی‌ها مذاکرات دیگر به نتیجه قطعی نرسیده، اما می‌توان گفت که در آینده نه چندان دور، خبرهای خوشی در این زمینه منتشر خواهد شد.

معاون ناوگان راه آهن درباره شرایط مشارکت طرف‌های ایرانی در قراردادهای بسته شده با خارجی‌ها نیز به ایسنا گفت: قطعا نمی‌توان انتظار داشت وقتی یک شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند، هیچ سهمی از تولید را برای کشور خود در نظر نگیرد و ایران نیز این حق مرسوم را تایید می‌کند.

احمدی ادامه داد: اما تلاش ما این بوده که در جریان تمام مذاکرات با طرف‌های خارجی سهمی معقول و منطقی به واگن‌سازهای داخلی اختصاص یابد که همان طور که در قراردادهای گذشته مشاهده شد، در آینده نیز همین روند ادامه خواهد داشت.

به گفته وی مذاکرات با سرمایه‌گذاران هم در عرصه واگن‌های باری و هم در بخش واگن‌های مسافری پیگیری می‌شود و این امیدواری وجود دارد که در هفته‌های آینده بخشی از این قراردادها به امضا برسد.

نظر شما