شناسهٔ خبر: 28914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از ۴۰ بیمارستان تا پایان دولت یازدهم در کشور

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: ۴۰ بیمارستان از جمله ۲ بیمارستان دهگلان و بانه استان کردستان تا پایان دولت یازدهم در کشور افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد جعفر علیزاده در حاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز افزود: با افتتاح این بیمارستان ها، چهار هزار و ۶۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه می شود.

وی اضافه کرد: در زمینه ساخت بیمارستان ها، دولت تدبیر و امید روند مناسب و مطلوبی در پیش گرفته شده است و بسیار امیدوارانه حرکت کرده است.

او پیرامون روند ساخت بیمارستان سقز هم با اشاره به بازدیدها متعدد از این طرح اظهار داشت: این طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفیت فیزیکی دارد و بخشی از تاسیسات الکترونیکی آن هم خریداری شده است.

معاون فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در گفت و گو با ایرنا با عنوان اینکه عملیات اجرایی این بیمارستان در سال ۸۸ آغاز شده است اعلام کرد: این بیمارستان دارای ۶ بخش تخصصی کودکان، زنان، جراحی، سی سی یو (ccu)، آی سی یو (icu) و داخلی خواهد بود.

صابر زارعی یادآور شد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۱ هزار متر مربع در دست احداث است که تا ۴۵ هزار متر قابل افزایش است.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای ساخت این طرح هزینه شده است.

همچنین سید حسین میر شفیع، معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه سقز گفت: تملک زمین های مورد نیاز برای احداث مستحدثات مورد نیاز این طرح به جد پیگیری خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی فرماندار ویژه سقز هم در گفت و گو با ایرنا پیرامون فرودگاه سقز اظهار داشت: آغاز تملک زمین برای احداث فرودگاه سقز که در مسیر سه راهی سقز، مریوان و سنندج و در پنج کیلومتری این شهر قرار دارد از سال ۸۲ شروع شده و سال ۸۵ مصوبه هیات وزیران گرفت و در سال ۸۶ جهت انجام عملیات عمرانی به پیمان گذاشته شد.

صابر زارعی اعلام کرد: تاکنون برای اجرای باند و برخی از امکانات زیر ساختی فرودگاه ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظر شما