شناسهٔ خبر: 2892 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

قطعه هفتم باند دوم بزرگراه دیهوک-راور افتتاح شد

ساخت بزرگراه قطعه هفتم باند دوم بزرگراه دیهوک-راور به طول 47 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی، همزمان با سفر هیئت دولت به این استان قطعه هفتم باند دوم بزرگراه دیهوک-راور به طول 47 کیلومتر با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افتتاح شد.

مبلغ ۲۹ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این بخش از بزرگراه اختصاص یافته است.

همچنین طول کل بزرگراه مذکور در حوزه خراسان جنوبی ۲۰۲ کیلومتر است که در حال حاضر پنج پیمانکار برای ساخت این بزرگراه مشغول فعالیت هستند.

پیشرفت کل محور ۲۰۲ کیلومتری دیهوک-راور به طور میانگین ۳۵ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، عرض باند این بزرگراه ۱۱ متر، حجم آسفالت مصرف شده ۲۰۰ هزار تن، حجم بتن ریزی ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم عملیات خاکی قطعه هفتم باند دوم ۶۵۰ هزار مترمکعب است.

محور کرمان – راور - دیهوک به طول حدود 420 کیلومتر از شهرستان کرمان آغاز شده و پس از عبور از سه راهی چترود - راور، آب انبار شماره 2، نایبندان و سه راهی عرب آباد به دیهوک ختم می‌شود. محور مذکور، استان‌های کرمان و یزد را به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی متصل می‌کند.

بزرگراه فردوس-دیهوک-راور جزء یکی از مهم‌ترین کریدورهای ارتباطی جنوب به شمال شرق کشور (کریدور بندرعباس-کرمان-فردوس-مشهد-سرخس-کشورهای آسیای میانه و شمال کشور) است؛ این بزرگراه به لحاظ حمل بار، مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان همچنین کاهش تصادفات اهمیت ویژه ای دارد./

نظر شما