شناسهٔ خبر: 28943 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه سپهتن و پاسگاه شریف‌آباد:

نصب ۱۸۸۰ دوربین‌ نظارت تصویری در ۳۵هزار کیلومتر راه‌ شریانی/ نظارت بر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با ایجاد پاسگاه‌های پلیس مدرن/ تاکید بر ارتقای ایمنی راه‌ها با همکاری همه دستگاه‌ها

افتتاح وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که تردد وسایل نقلیه موتوری به ۲۹ میلیون رسیده است و سیستم‌های قدیمی و سنتی پاسخگوی کنترل و نظارت آنها نیست، تاکید کرد: ایجاد اتفاق‌های بزرگ همچون ارتقای ایمنی راه‌ها توسط یک نفر غیرممکن است و با توجه به چندوجهی بودن این گونه اتفاقات به همکاری همه ارگان‌ها نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه سپهتن و پاسگاه شریف‌آباد اظهار داشت: امنیت جاده‌ها، مسافران و کالاها، همراه با افزایش کارایی و کارآمدی اقتصادی عمده‌ترین مباحثی است که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

وی افزود: ایجاد اتفاق‌های بزرگ و تاثیرگذار در زندگی مردم همچون ارتقای ایمنی راه‌ها توسط یک نفر غیرممکن است و با توجه به چندوجهی بودن این اتفاقات به همکاری همه ارگان‌ها نیاز داریم.

آخوندی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه ایمنی راه‌ها طی چند سال اخیر بیان کرد: تمام تلاش ما ایجاد همکاری و ارتباط میان وزارت راه و شهرسازی، پلیس، وزارت صنعت، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رسانه ملی بوده است به طوری که تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها به صورت مدون و منظم حاکی از بهترین دوره‌های همدلی به شمار می‌رود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تردد وسایل نقلیه موتوری به ۲۹ میلیون رسیده است که سیستم‌های قدیمی و سنتی پاسخگوی کنترل و نظارت آنها نیست بنابراین باید به دنبال اقدامات ساختاری رفت.

آخوندی خاطرنشان کرد: سال آینده دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در ۳۵ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به ۱۸۸۰ عدد خواهد رسید و از طرفی سیستم یکپارچه سپهتن با همکاری پلیس و سیستم تردد ترانزیتی با همکاری گمرک موجب افزایش ایمنی راه‌ها خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه‌های پلیس راه متحدالشکل در سراسر کشور اظهار داشت: این پاسگاه‌ها برای ایمنی و رفاه حال پلیس که شبانه روز در شرایط مختلف جوی در طول جاده‌های کشور وظایف خود را انجام می‌دهند ایجاد شده است.

وی افزود: این پاسگاه‌ها به سیستم‌های الکترونیک و مدرن برای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر مجهز شده‌اند و از نظر معماری نیز با سازه‌های ایرانی همخوانی دارند.

نظر شما