شناسهٔ خبر: 28983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی فاز دوم مطالعات ساماندهی رودخانه خرم آباد

رودخانه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: فاز دوم مطالعات ساماندهی رودخانه خرم‌آباد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه اولویت در بحث مبلمان شهری داشتن زیرساخت‌های اساسی است، گفت: یکی از معضلات شهر خرم‌آباد بحث بافت فرسوده، فضای خالی داخل بافت فرسوده و هجوم زندگی مردم به حاشیه شهرها است.

وی با اشاره به اینکه عدم ساماندهی بافت فرسوده یکی از مشکلات اصلی شهر خرم‌آباد است، گفت: در برنامه‌های راه و شهرسازی ساماندهی بافت‌های فرسوده قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین به ساماندهی حاشیه شهر خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: خدمات رسانی به حاشیه شهر مشکل است، چرا که بر اساس برنامه و نقشه‌ای درست طراحی نشده‌اند.

علیخانی با اشاره به اینکه تعداد پارکینگ‌های عمومی در شهر خرم‌آباد کم است، عنوان کرد: مردم در رابطه با پارکینگ در سطح شهر خرم‌آباد دچار مشکل شده‌اند و مجبور هستند خودروهای خود را در فضاهای دورتر نسبت به محل مورد نظر پارک کنند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری در خرم‌آباد مناسب نیست، تصریح کرد: در بعضی از فصول سال تخت کافی در هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر خرم‌آباد برای اسکان و پذیرش گردشگران وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ساماندهی ورودی شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

علیخانی همچنین بر ضرورت ساماندهی رودخانه خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: مطالعات فاز اول رودخانه انجام شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته شده است.

وی اظهار کرد: فاز دوم مطالعات ساماندهی رودخانه خرم‌آباد حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظر شما