شناسهٔ خبر: 29025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

چالاک‌تر شدن بدنه راه و شهرسازی با انتزاع راهداری/ شناسایی ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های چهارمحال و بختیاری/ برنامه‌ریزی برای نصب ۴۰ دستگاه سرعت‌سنج در محورهای استان

 قاسم قاسمي مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع که کم شدن نیروی انسانی و مسئولیت‌های اداره کل راه و شهرسازی را به دنبال داشته شاهد چالاکی و افزایش توان مدیریتی این اداره کل خواهیم بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع اظهار امیدواری کرد که با آغاز به کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد افزایش ایمنی جاده‌ها با تمرکز بیشتر بر این حوزه باشیم.

قاسم قاسمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: ۱۰۰ درصد ماشین‌آلات راهداری و نیز راهدارخانه‌ها را تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داده‌ایم و ۳۰۰نفر از راهداران به آن اداره کل منتقل شده‌اند.

قاسمی افزود: طرح انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی بسیار هوشمندانه بوده و این فرصت را به مدیران کل راه و شهرسازی می‌دهد که با فراغت از امور راهداری چون تصادفات، برف‌روبی، آسفالت و امور اجرایی روتین از این دست بتوانند به مدیریت کلان در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بپردازند.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از سوی دیگر با کم شدن نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بدنه این اداره کل چالاک‌تر می‌شود. ضمن اینکه می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک حقوق و تسهیلات راهداران افزایش یابد.

قاسمی با بیان اینکه اولویت اصلی برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری توسعه فضای بزرگراهی و آزادراهی و ارتقای جاده‌های استان است، عنوان کرد: تنها ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان داریم و از سوی دیگر درحال شناسایی سرمایه‌گذار برای ساخت آزادراه استان هستیم. درنظر داریم راه‌های اصلی را تبدیل به بزرگراه کنیم و زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی را مورد توجه خاص قرار دهیم.

وی همچنین به کاهش محسوس تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درسال ۹۴ اشاره کرد و گفت: سال ۹۴ استان چهارمحال و بختیاری مقام دوم کشور را در کاهش تصادفات جاده‌ای کسب کرد و امسال نیز در شش ماه نخست شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم. درعین حال با افزایش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای مواجه شدیم که یکی از عوامل اصلی آن سرعت غیرمجاز رانندگان بوده است.

قاسمی افزود: ۴۰۰۰ کیلومتر جاده در استان داریم و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است. در استان برف‌گیر و کوهستانی چهارمحال و بختیاری باید منتظر کولاک و یخبندان شدید و حوادثی چون شکست و رانش کوه باشیم، بنابراین تلاش شده هر سال از پیمانکاران نیز کمک بگیریم.

آمادگی راهداری چهارمحال و بختیاری برای مقابله با بحران زمستانی

همچنین منوچهر سلمان‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری در سخنانی عنوان کرد: با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و ادغام آن با حمل و نقل جاده‌ای تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی در افزایش بهره‌وری و ایمنی جاده‌ها آسان‌تر خواهد بود.

سلمان‌زاده افزود: تهیه مصالح راهداری را آغاز کرده‌ایم و با دراختیار داشتن نیروهای راهدار متخصص و ماشین آلات مشکلی برای برخورد با بحران زمستان نداریم.

وی گفت: با اینکه دراستان با افزایش تلفات جاده‌ای مواجه شده‌ایم باید درنظر گرفت که این امر درشرایط افزایش ۲۰ درصدی تردد رخ داده و اغلب کاربران جاده‌های چهارمحال و بختیاری غیربومی هستند.

سلمان‌زاده افزود: امسال قرار است ۴۰ دستگاه سرعت‌سنج درمحورهای استان نصب شود که این امر در افزایش ایمنی جاده‌ها موثر خواهد بود.

نظر شما