شناسهٔ خبر: 29056 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

لزوم جذب سرمایه‌های خارجی در زیرساخت‌های اقتصادی کشور/ کاهش بروکراسی اداری راهکاری برای جذب سرمایه‌های کارآمد

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه تاکید کرد: باید ضمن تکیه بر توانایی های داخلی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی و حضور تجار و بازرگانان دیگر کشورها در زیرساخت های اقتصادی کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زهرا سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از سرمایه‌های خارجی می تواند بسیاری از پروژ‌های درگیر با مشکلات مالی را احیا کند، گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته اقتصادی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عوامل در توسعه کشور قلمداد می شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه کاره رها شدن بسیاری از پروژه های عمرانی در سال های اخیر در نتیجه کمبود منابع مالی، افزود: در صورتی که بتوانیم با تسهیل شرایط سرمایه گذاری، ارزهای خارجی را روانه کشور کنیم می‌توانیم به آینده اقتصادی امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی باید ضمن تکیه بر توانایی‌های داخلی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی و حضور تجار و بازرگانان دیگر کشورها در زیرساخت‌های اقتصادی کشور باشد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه پررنگ کردن نقش بخش خصوصی دراقتصاد کشور می تواند ثمرات مثبتی به همراه داشته باشد،گفت: بخش خصوصی توانایی بیشتری در جذب سرمایه‌های خارجی و سرازیر شدن ارز به کشور دارد.

سعیدی مبارکه ادامه داد: اصلاح مسیر جذب سرمایه گذاری‌ها یکی از راه‌هایی است که می تواند با کاهش بروکراسی اداری به جذب هرچه بیشتر منابع خارجی به نفع کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت در سرمایه گذاری یکی از مهم ترین مولفه‌ها برای جذب سرمایه‌های خارجی است، تصریح کرد: درصورتی که افراد از بازگشت منابع خود مطمئن باشند؛به طور حتم روند جذب سرمایه خارجی و همچنین سرمایه بخش خصوصی تسریع خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: با جذب سرمایه‌های خارجی علاوه برایجاد تحرک در پروژه‌های عمرانی کاهش آمار بیکاری را نیز شاهد خواهیم بود.

نظر شما