شناسهٔ خبر: 29057 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت رئیسه مجلس:

دولت و مجلس زمینه تصویب قانون جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کنند/ نیازمند تصویب قانون جامع برای جذب بیشتر سرمایه‌گذار خارجی هستیم

عثمانی نماینده مردم بوکان گفت:‌ دولت و مجلس می‌توانند با هماهنگی و تعامل زمینه تصویب قانونی جامع و پایدار در رابطه با جذب و حمایت از سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدقسیم عثمانی درباره جذب سرمایه‌های خارجی، اظهار داشت: برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه ششم توسعه به منابع مالی در کشور نیاز است.

وی ادامه داد: دولت و مجلس می توانند با هماهنگی و تعامل زمینه تصویب قانونی جامع و پایدار در رابطه با جذب و حمایت از سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای تامین منابع مالی مورد نیاز به منظور رشد اقتصادی باید از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: یکی از راهکارها برای جذب سرمایه گذار خارجی، استقراض است که البته باید در این زمینه سود پرداخت کرد که این موضوع هزینه برای کشور درپی خواهد داشت.عثمانی افزود:روش دیگر برای جذب سرمایه‌گذار خارجی دعوت از سرمایه گذاران است تا به عنوان تامین کننده و مجری انجام کار در کشور سرمایه‌گذاری کند.

عثمانی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار خارجی می‌تواند به لحاظ سیاسی برای کشور مناسب باشد، افزود: کشور برای جذب بیشتر سرمایه‌گذار خارجی نیازمند یک قانون جامع و ثابت است و باید در این زمینه سرمایه گذاران خارجی دغدغه نداشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کارشکنی‌های آمریکایی‌ها در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

نظر شما