شناسهٔ خبر: 29060 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

فاینانس خارجی رشد اقتصادی در پی دارد/ نظام بانکی در قبال سرمایه گذاران ملاحظه کند

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه فاینانس خارجی یکی از منابعی است که می‌تواند اهداف اقتصادی را تامین کند، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بهره‌برداری از منابع خارجی در مسیر رشد اقتصادی کشور را مجاز دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدمهدی مفتح، با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی راهکاری برای کمک به پیشرفت پروژه‌های عمرانی است، گفت:در برنامه پنجم و ششم توسعه به رشد میانگین ۸ درصدی برای کشور اشاره شده که تحقق این مهم نیازمند منابع مالی مشخص است.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:جذب سرمایه‌های خارجی برای رشد اقتصادی کشور ضروری بوده و می‌تواند موتور محرکی برای کمک به تکمیل پروژه‌های اقتصادی باشد.

فاینانس خارجی از منابعی است که می‌تواند اهداف اقتصادی را تامین کند

وی با بیان اینکه فاینانس خارجی یکی از منابعی است که می‌تواند اهداف اقتصادی را تامین کند، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بهره‌برداری از منابع خارجی در مسیر رشد اقتصادی کشور را مجاز دانسته است.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه منابع خارجی می‌تواند کمک شایانی به طرح‌های زیربنایی کشور کند، گفت: در چارچوب قوانین مصوب از سوی مجلس و با رعایت تمام جوانب اقتصادی و اخذ تضامین کافی می توان رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی را رقم زد.

مفتح با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی توام با انتقال تکنولوژی خواهد بود، افزود:جذب فاینانس خارجی در بسیاری از زمینه ها به افزایش تولید و رونق اقتصادی درکشور منجر خواهد شد.

مشوق های لازم برای جذب سرمایه های خارجی در نظر گرفته شود

وی با تاکید براینکه باید مشوق های لازم برای جذب سرمایه های خارجی درنظر گرفته شود، تصریح کرد:در ابتدای امر برای جذب فاینانس خارجی ما باید بتوانیم شرایط تسهیل کننده ای را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

مفتح، ادامه داد: قانون باید تضامینی را فراهم کند تا به ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در امور تولیدی و عمرانی کشور منجر شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سیستم بانکی کشور نیز باید یک سری ملاحظاتی را در خصوص سرمایه گذاران مدنظر داشته باشد تا بتوان به آینده پیشرفت پروژه‌های عمرانی و تولیدی با سرمایه های خارجی امیدوار بود.

نظر شما