شناسهٔ خبر: 29080 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس عنوان کرد:

تاکید بر جذب سرمایه گذاران خارجی در صورت نبود منابع مالی داخلی

حسینی شاهرودی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر مشکل جدی در زمینه توان تکنولوژی داخلی، منابع انسانی و مالی داشته باشیم باید به سمت سرمایه گذار خارجی برویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه های خارجی باید با پیش شرط استفاده از منابع داخلی تا حد امکان صورت بگیرد، تصریح کرد: در کشور ما متاسفانه نواقص موجود در مسیر مدیریت منابع مالی، امکان بهره‌برداری صحیح را سلب کرده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه توان تکنولوژی داخلی، منابع انسانی و همچنین منابع مالی اگر مشکل جدی داشته باشیم باید به سمت سرمایه‌گذار خارجی برویم، تصریح کرد: در شرایطی که ما در بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که درحال انجام است از منابع انسانی ماهر و توان مالی خوبی برخوردار هستیم باید بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه منابع مالی کلانی از کشور هر ساله خارج می شود، افزود: در صورتی که مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاران داخلی مدنظر قرار بگیرد به طور حتم بسیاری از منابع مالی کشور در خارج هزینه نخواهد شد.

به نقل از خانه ملت، حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه بیشترین عاملی که عقبگرد اقتصادی ما را در سال های اخیر رقم زده بیش از کمبود منابع مالی سوء مدیریت‌ها است،گفت: در صورتی که مدیریت صحیح بر روند پروژه های مختلف کشور اعمال شود به طورحتم نیازی به جذب سرمایه های خارجی وجود نخواهد داشت و در صورتی که نیاز به این مهم داشته باشیم از منابع مطمئن همسو با انتقال تکنولوژی به داخل همراه خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در کشور از فرار سرمایه جلوگیری کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اختلاف غیرکارشناسی بین برخی دستگاه ها،خود عاملی برای طولانی شدن فرآیند سرمایه‌گذاری در ایران را فراهم کرده است.

نظر شما