شناسهٔ خبر: 29081 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

جذب سرمایه‌های خارجی راهکاری برای روشن شدن موتور محرک پروژه‌های عمرانی/ ضرورت جذب سرمایه‌های کلان خارجی در شرایط پسابرجام

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه جذب سرمایه های خارجی و همچنین بخش خصوصی می‌تواند سرعت تکمیل پروژه‌های عمرانی را افزایش دهد، تصریح کرد: هر زمان موتور محرک پروژه های عمرانی روشن شده کاهش بیکاری را نیز شاهد بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به محدودیت منابع در کشور گفت: برای جبران کسری منابع باید به سمت جذب سرمایه‌های خارجی با هدف ایجاد تحرک در پروژه‌های عمرانی باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و همچنین خارجی از مستهلک شدن پروژه‌های عمرانی نیمه کاره‌ جلوگیری کنیم، افزود: با جذب سرمایه‌های کارآمد خارجی کاهش هزینه مربوط به ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی ممکن خواهد شد.

جذب سرمایه های خارجی و بخش خصوصی سرعت تکمیل پروژه های عمرانی را افزایش می‌دهد

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه های خارجی و همچنین بخش خصوصی می‌تواند سرعت تکمیل پروژه‌های عمرانی را افزایش دهد، تصریح کرد: هر زمان موتور محرک پروژه‌های عمرانی روشن شده کاهش بیکاری را نیز شاهد بوده ایم.

رضایی کوچی با اشاره به نقش جذب سرمایه های خارجی در تکمیل پروژه های عمرانی بزرگی همچون آزادراه تهران-شمال، گفت: در صورتی که منابع کارآمد به این پروژه تزریق شود بهره برداری از آن تسریع خواهد شد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه رکود و تورم موجود در اقتصاد تزریق منابع به پروژه های عمرانی را متوقف کرده است، افزود: تسهیل شرایط سرمایه گذاری در ایران یکی از راهکارهایی است که می تواند به تحقق هرچه سریع تر اقتصاد مقاومتی و همچنین بهبود شرایط کشور کمک کند.

رضایی کوچی ادامه داد:باید با تسهیل شرایط سرمایه گذاری در کشور نسبت به ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران برای تزریق منابع خود در پروژه های عمرانی اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید بتوانیم با جذب سرمایه‌های کلان خارجی به نفع کشور  از شرایط پسابرجام استفاده کنیم.

نظر شما