شناسهٔ خبر: 29093 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهر تهران خبر داد؛

آخرین وضعیت حادثه فرونشست زمین در میدان قیام/ تایید شهادت یک آتش‌نشان و مرگ یک کارگر افغانی‌تبار

فرونشست مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات حادثه فرونشست زمین در میدان قیام را که باعث شهادت یک آتش نشان در حین انجام عملیات شد،تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید شریف‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در شب تاسوعای حسینی آتش‌نشان «مهدی حاجی‌پور» در حین عملیات نجات به مقام رفیع شهادت نائل شد، در مورد جزئیات حادثه فوق گفت: به دنبال رویت تغییراتی در سطح معبر میدان قیام در تاریخ ١٧ مهرماه و انجام عملیات ایمن‌سازی اولیه با هدف جستجوی علت تغییرات قابل مشاهده در سطح، عملیات تکمیلی شناسایی آغاز شد. در حین عملیات شناسایی حفره دیگری ناشی از آب شستگی رویت شد که در حین عملیات یکی از کارگران فعال در محل به داخل این حفره سقوط کرد.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع حادثه تیم آتش نشانی به فاصله ۴ دقیقه در محل حاضر و عملیات نجات را آغاز کردند که به دلیل ناپایداری خاک و ریزش مجدد آقای مهدی حاجی‌پور نیروی نجات آتش نشان دچار حادثه شد و پس از انتقال به بیمارستان متاسفانه به شهادت رسید.

شریف‌زاده با بیان اینکه محل حفره در ضلع شرقی میدان قیام واقع شده و ارتباطی با تونل مترو ندارد، گفت: عملیات عمرانی تونل خط ٧ مترو ٢ سال قبل توسط دستگاه تی‌بی‌ام انجام شده و هیچگونه عملیات عمرانی در این محدوده انجام نشده است در محل حادثه تا به حال دو حفره ناشی از آب‌شستگی رویت شده که زیر سطح اسفالت و دارای فاصله از تونل مترو بوده است. فاصله تونل مترو از سطح بیش از ١٨ متر است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به محبوس بودن کارگری دیگر در این حادثه گفت که در حال حاضر عملیات نجات برای یافتن کارگر حادثه دیده ادامه دارد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در این باره به ایسنا گفت: این حادثه در ساعت ۳۷ : ۱۱ ظهر دیروز در خیابان ری، میدان قیام، رخ داده و به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که یک کارگر در داخل چاهی گرفتار شده است که مأموران دو ایستگاه از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش نشانان در محل، مشاهده شد که یک کارگر مشغول کار در عمق چاه بوده که ناگهان دیواره‌های چاه تخریب شده و این این کارگر در عمق چاه حبس شده است.

ملکی با اشاره به عملیات آتش نشانان برای نجات این کارگر گفت: هنگامی که یکی از آتش نشانان برای نجات این کارگر وارد چاه شد، دیواره‌های چاه تخریب و این آتش‌نشان نیز در خاک محبوس شد که بلافاصله عوامل آتش نشانی این فرد را را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند که متأسفانه مشخص شد جان خود را از دست داده است./

نظر شما