شناسهٔ خبر: 29171 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پس از پنج سال توقف؛

پرواز بندرعباس به عتبات عالیات از سر گرفته شد

هواپیمایی آتا معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: اولین پرواز بندرعباس به عتبات عالیات پس از پنج سال توقف امروز به مقصد کشور عراق از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد علیزاده در این خصوص به ایرنا اعلام کرد: این پرواز توسط شرکت هواپیمائی آتا با تعداد ۶۹ زائر حرمین شریفین طبق برنامه اعلام شده قبلی در مسیر بندرعباس - نجف اشرف – بغداد انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: مدت سفر پرواز یاد شده یک ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد و با هواپیمای B۷۳۷-۳۰۰ وبا ظرفیت ۱۲۰ مسافر تا اربعین سید و سالار شهیدان به صورت هفتگی طبق طرح تعریف شده در مسیر بندرعباس - بغداد و نجف اشرف به بندرعباس انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه ۳۸ سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و با اضافه شدن مسیر کرمانشاه تعداد مسیرهای پروازی این فرودگاه به ۱۷ مسیر پروازی افزایش یافته است.

این استان دارای ۱۳ فرودگاه است که از این تعداد تنها ۶ فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد.

سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از ۶ فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان ، بستک و میناب نیز غیرعملیاتی هستند.

نظر شما