شناسهٔ خبر: 29184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بامداد امروز اتفاق افتاد؛

زلزله ۴.۸ ریشتری لیکک از توابع کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند/ خسارت جانی نداشت/ میزان خسارات مالی فعلا برآورد نشده است

زلزله فرماندار «لیکک» کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زمین‌لرزه صبح امروز تنها خسارت مالی به دنبال داشته اما فعلا برآورد خسارت و میزان خرابی خانه‌ها انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سلطانعلی رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بامداد امروز (جمعه ۲۳ مهر) ساعت ۵:۱۳ و ۵۰ ثانیه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۸ درجه ریشتر لیکک، در حوزه روستاهای بخش بهمئی گرمسیری و حوزه‌های ممبی، رود تلخ و سرآسیاب  در مقیاس ۴.۸ درجه ریشتر اتفاق افتاد، گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشت اما ریزش برخی جاده‌ها و خرابی خانه‌ها را به دنبال داشته که هنوز برآورد خسارت به طور کامل انجام نشده است که به محض برآورد، اطلاعات میزان خسارات در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گزارش مفقودی هم نداشتیم، اظهار کرد: این زمین‌لرزه تنها خسارت مالی دربرداشته است ولی چون روستاها دورافتاده هستند، هلال احمر و گروه‌های امدادی را به منطقه اعزام کرده‌ایم تا برآورد خسارت کنند که گزاراشات تکمیلی متعاقبا ارئه می‌شود.

فرماندار لیکک افزود: به علت پراکنده و دورافتاده بودن روستاها، برآورد تعداد خانه‌های خراب شده در حال حاضر ممکن نیست ولی با توجه به اینکه زمین‌لرزه در مقیاس ۴.۸ درجه ریشتر مقیاس بالایی است، خیلی از خانه‌ها خسارت دیده‌اند که گروه‌های امدادی، دهیاری‌ها و شورای شهرها و بخشداری‌ها پای کارهستند.

رحمانی در ادامه به خرابی مدارس و خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها نیز اشاره کرده و افزود:  در مورد خسارت وارده بر دامها نیز هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است.

نظر شما