شناسهٔ خبر: 29232 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام كرد:

ورود سامانه بارشی به کشور/ هشدار نسبت به مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی در ارتفاعات البرز

هوا شناسی - رعد و برق آخرین نقشه‌های هواشناسی حاکی از استقرار سامانه بارشی بر روی کشور و افزایش ابر، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی از مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و کارشناس سازمان هواشناسی، بتدریج از اواخر امروز (شنبه) این شرایط برای استانهای گلستان و خراسان‌شمالی گسترش پیدا خواهد کرد و امروز شدت بارندگی‌ها در استان‌های مازندران و گیلان مورد انتظار است.

همچنین روز یکشنبه (فردا) بارش پراکنده در سواحل دریای‌خزر و خراسان‌شمالی ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه این هفته سامانه دیگری با تقویت جریانات سرد شمالی بر روی دریای‌خزر وارد شمال و شمال‌غرب کشور می شود.

نقشیه کارشناس سازمان هواشناسی از ورود این سامانه موج جدید بارش ها سواحل دریای خزر، دامنه های شمالی البرز، برخی مناطق استان اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وغربی خبر داده و گفت: شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران مورد پیش‌بینی است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است به سبب کاهش محسوس دما بارش برف در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در ارتفاعات استان های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و دامنه های شمالی البرز دور از انتظار نیست.

بر اساس خروجی مدل های هواشناسی روز شنبه (امروز) در شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر و دامنههای شمالی البرز مرکزی دمای هوا بطور نسبی کاهش خواهد یافت.علاوه براین با کاهش دمای هوا در روز یکشنبه (فردا) در شمال شرق کشور، شاهد کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در استانهای شمالی خواهیم بود و دریای خزر از امروز تا روز دوشنبه مواج پیش بینی می شود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره ۴۶ نسبت به مه آلودگی و کاهش دید افقی جاده های کوهستانی استان البرز بویژه مناطق مرتفع و گردنه‌های کوهستانی این منطقه تا روز دوشنبه هشدار داد.

کاهش نسبی دما احتمال بارش برف خفیف در ارتفاعات استان اردبیل پیش بینی شده و لازم است عشایر دامنه های شمالی سبلان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آورند. /

نظر شما