شناسهٔ خبر: 2929 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع انساني خبر داد:

استقرار 986 گروه ثابت و سيار و 9000 دستگاه ماشين‌آلات در راهداري زمستان

سیدسعید سیدعلایی معاون توسعه مديريت و منابع انساني اعلام كرد: وزارت راه و شهرسازي براي نگهداري راه‌هاي سطح كشور در طول زمستان از يك هزار و 413 اكيپ راهداري، 15 هزار راهدار مستقر در 986 راهداري ثابت و سيار و 9 هزار دستگاه ماشين‌آلات سبك و سنگين در مسير راه‌ها بهره مي‌گيرد و بدين طريق مشغول خدمت‌رساني به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راهو شهرسازی و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، سيدسعيد سيدعلايي ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در مراسم توديع و معارفه مديران‌كل راه و شهرسازي كه در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد، گفت: بيش از 200 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در حوزه راهداري و اهميت نگهداري راه‌هاي سطح كشور را بازگو مي‌كند؛ كشوري كه داراي بيشاز 200 هزار كيلومتر راه اصلي و فرعي استاني است و در اين ميان 34 هزار و 600 كيلومتر آن راه شرياني، 49 هزار كيلومتر آن راه فرعي و مابقي را راه روستايي تشكيل مي‌دهد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني، كوچك سازي دستگاه هاي اجرايي را نقشه راه دولت عنوان كرد و گفت: اين وزارتخانه نيز براي اصلاح ساختار به اين مقوله ورود پيدا كرده و با جديت آن را پيگيري مي كند.
سيد علايي افزود: تكميل راه هاي روستايي كمتر از 50 خانوار، توسعه شبكه ريلي، توسعه مسكن شهري و روستايي، تامين نيروي انساني و مسكن مهر از مهمترين وظايف اين وزارتخانه تا پايان برنامه پنجم توسعه است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: 385 ميليارد ريال براي نگهداري در حوزه راههاي استان قزوين از سوي وزارت راه و شهرسازي اختصاص يافته است.
سيدعلايي افزود: اين استان در كاهش تصادفات جاده اي طي هفت سال گذشته رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وي، قزوين را از مهمترين استان هاي كشور و كريدور شمال به جنوب و شمال غرب به مركز كشور دانست و اضافه كرد: 30 طرح راهسازي با 570 هزار ميليارد ريال اعتبار در اين استان در حال اجرا است كه نويدبخش حركت هاي خوب در بخش راه مي باشد.
وي ادامه داد: استان قزوين كه در كريدور اصلي شمال به جنوب، غرب به شرق و شمال شرق كشور قرار گرفته، با 11 استان به طور مستقيم ارتباط ترافيكي دارد و با داشتن 6 هزار و 671 كيلومتر راه اصلي، فرعي و بزرگراه استاني از اهميت به سزايي برخوردار است.
معاون توسعه منابع انساني وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: طول بزرگراه اين استان 300 كيلومتر و از اين لحاظ داراي مقام سوم در كشور است، تمام راه‌هاي اصلي در اين استان به بزرگراه تبديل شده يا در دست تبديل به اين مهم است و بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته 30 پروژه در حوزه راه در سطح استان در دست اجراست كه اعتبار مصوب آن نزديك 570 ميليارد ريال مي‌باشد و براي راه روستايي نيز 85 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي، ساخت حدود 60 هزار واحد مسكن مهر در اين استان را يادآور شد و گفت: از اين تعداد هشت هزار و 389 واحد باقيمانده كه تا سال 94 نيز به اتمام خواهد رسيد.
سيدعلايي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر استفاده از نيروهاي بدنه اين وزارت خانه در پست هاي مديريتي استانها، گفت: به جز يك استان، تمامي تغييرات صورت گرفته در ادارات كل استان ها از مجموعه اين وزارتخانه بوده و خوشبختانه در استان قزوين نيز يكي از نيروهاي داخلي كه سال ها در اداره كل راه و شهرسازي فعاليت داشته، انتخاب شده است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت راه و شهرسازي خدمت در نظام مقدس اسلامي را موهبت الهي دانست و گفت: مسوولان دستگاه هاي اجرايي بايستي در همه حال قدردان خداوند براي ارائه خدمت به مردم باشند.
وي گره‌گشايي از مشكلات جامعه و تلاش به منظور تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي را وظيفه مديران اجرايي دستگاه‌ها عنوان كرد و افزود: بنابر آموزه‌هاي ديني نياز مردم به مديران از نعمت‌هاي الهي است كه بايد همواره در پاسداري درست از آن و خدمت‌رساني هرچه بيشتر به ولي‌نعمتان خود كوشا باشيم.
معاون توسعه منابع انساني وزير راه و شهرسازي همچنين حفاظت از ميراث ارزشمند شهرسازي و معماري و اعتلاي آن، شهرسازي شهروند محور و جلب مشاركت ذي‌نفعان در تصميم‌گيري‌ها، تلاش به منظور تحقق معماري ايراني اسلامي و توجه ويژه به نگهداري راه‌هاي اصلي و شرياني به عنوان سرمايه ملي و همچنين پيگيري پروژه‌هاي عمراني و زيربنايي همچون پروژه‌هاي مسكن شهري و روستايي و توجه به تكاليف انجام نشده تاكنون را از وظايف مديركل جديد برشمرد.

اختصاص 16 درصد اعتبارات كل استان به راه و شهرسازي

حامد ماني‌فر ظهر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مديركل راه و شهرسازي استان قزوين در سخناني بر تعامل با ديگر دستگاه‌هاي اجرايي استان قزوين تأكيد و اظهار كرد: اين تعامل مي‌تواند كارهاي نشدني را امكان‌پذير كند و از همين رو دست تمامي مديران و دست‌اندركاران دستگاه‌هاي فعال در استان را براي همكاري و توسعه اين خطه مي‌فشارم.
وي اداره‌كل راه و شهرسازي استان قزوين را يكي از دستگاه‌هاي اجرايي مهم تلقي و بيان كرد: اين دستگاه 16 درصد اعتبارات كل استان را به خود اختصاص مي‌دهد كه بايد با برنامه و كاري تخصصي به شكلي صحيح هزينه شود.
مديركل راه وشهرسازي استان قزوين عنوان كرد: طيفي از دست‌اندركاران فعال در اين مجموعه را تحصيل‌كرده‌هاي متخصص و بخش ديگر را كاركناني زحمت‌كش تشكيل مي‌دهند كه متوسط كاري آنها نسبت به ديگر دستگاه‌هاي فعال در استان بالاتر است، هر چند خدمات ارائه شده از سوي اين مجموعه تاكنون در برابر عظمت مردم شريف قابل ذكر نيست.
ماني‌فر گفت: تلاش مي‌كنم در طول اين دوره مديريتي به روند رو به رشد فعاليت‌هاي صورت گرفته در راه و شهرسازي استان قزوين ادامه دهم و به نيروي انساني و آموزش آنها بيش از پيش توجه كنم.

ساخت شهرك تحقيقاتي 300 هكتاري در قزوين

در ادامه اين مراسم تكريم و معارفه مدير كل راه و شهرسازي استان قزوين، مرتضي روزبه ظهر امروز با حضور در مراسم توديع و معارفه مديران‌كل راه و شهرسازي كه در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد، اظهار كرد: سوابق درخشان مديركل جديد از سويي بيانگر شايستگي وي براي تصدي اين جايگاه را دارد و از سويي ديگر انتظارات مردم و مسئولان را بالا مي‌برد.
وي تعاملي سازنده با ديگر دستگاه‌هايي اجرايي را تكليف جدي مديران استان معرفي و عنوان كرد: مديران بر دو قسم‌اند؛ بخشي تقابلي و برخي از آن‌ها تعاملي‌اند و آنچه امروز براي توسعه و ارتقاي جايگاه استان بدان نيازمنديم هم‌افزايي با ديگر مجموعه مديران است.
استاندار قزوين تأكيد كرد: امروز هيچ بخشي در استان وجود ندارد كه بدون تعامل با ديگران به توسعه دست يابد بنابراين بايد چنين فرهنگي در بين مديران استان به اجرا درآيد و گره‌گشايي از مشكلات مردم جايگزين پرداختن به حواشي و فعاليت‌هاي بيهوده شود.
وي ادامه داد: مديران بايد به جاي توجه به داد و ستدهاي شخصي منافع استان را در نظر بگيرند، بر عملكرد دستگاه‌هاي خود نظارت كنند و از هدررفت بيت‌المال جلوگيري به عمل آورند چراكه اين مهم نقش بسزايي در هم‌سوسازي مردم با مسئولان دارد.
روزبه خطاب به سكان‌دار جديد و دست‌اندركاران اداره‌كل راه و شهرسازي قزوين يادآور شد: يكي از تأكيدات مقام معظم رهبري در سفر به استان ايجاد شهرك تحقيقاتي بود كه حداقل 300 هكتار براي ساخت آن نياز است، از همين رو لازم است متوليان راه و شهرسازي با نگاهي بلند مدت به سرزمين جغرافيايي قزوين بنگرند، اقدامات لازم در اين راستا را انجام دهند و چوب حراج به سرمايه گران‌بهاي زمين نزنند.
وي در پايان سخنانش ضمن تقدير از تلاش‌هاي نادر محمدزاده مديركل پيشين راه و شهرسازي استان قزوين بر استفاده حداكثري از ظرفيت‌ها، تجارب و نفوذ وي در تهران تأكيد كرد و افزود: استفاده از مديران موفق استان كه به علت شايستگي متصدي پستي بالاتر را عهده‌دار مي‌شوند بايد در برنامه سكان‌داران جديد دستگاه‌هاي اجرايي قرار بگيرد.

لزوم تعامل، داشتن برنامه و نظارت بر فعاليت‌هاي اجرايي

بنابراين گزارش نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: توديع و معارفه مراسمي عبرت‌‌آموز براي مديران است چراكه مدير پيشين كارنامه‌اي از عملكرد خود را به هنگام رفتن در معرض ديد ديگران قرار مي‌دهد كه ثبت شده و غيرقابل انكار است و در عين حال مدير جديد بايد با فرصت‌شناسي به منظور خدمت‌رساني هرچه بيشتر به مردم بكوشد.
وي محمدزاده را مديري خلاق، خوش‌فكر و با برنامه معرفي كرد كه در طول سال‌هاي فعاليتش خدمات ارزنده و درخشاني را از خود برجاي گذاشت، بر ادامه اين روند از سوي مديركل جديد راه و شهرسازي استان قزوين تأكيد و عنوان كرد: مديركل جديد نيز نيرويي جوان، متخصص در اين حوزه و بهره‌مند از تجربيات كاري متعددي است كه بايد از آن در راستاي ارتقاي دستگاه خود و گره‌گشايي از مشكلات جامعه استفاده كند.
داوود محمدي ادامه داد: تعامل با ديگر دستگاه‌ها، داشتن برنامه‌اي منسجم و همچنين نظارت بر فعاليت‌هاي اجرايي دستگاه محل فعاليت، راهكارهاي مديريت موفق محسوب مي‌شوند كه بايد سكان‌دار جديد راه و شهرسازي استان قزوين خود را به اين ويژگي‌ها تجهيز كند.
وي همچنين خطاب به حاضران در جلسه نظام خودكنترلي و رعايت تقواي الهي از سوي دست‌اندركاران دستگاه‌هاي اجرايي را مؤثرترين راهكار براي پيشبرد طرح‌ها و توسعه بيش از پيش استان معرفي و خاطرنشان كرد: بايد در اين زمينه مديران گام نخست را بردارند و خود الگويي براي كاركنان مجموعه شوند.
در اين مراسم با حضور سيدسعيد سيدعلايي معاون توسعه منابع انساني وزير راه و شهرسازي، مرتضي روزبه استاندار، حجت‌الاسلام محمدحسن باريك‌بين امام جمعه موقت، داوود محمدي و روح‌الله عباس‌پور نمايندگان منتخب مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، مسعود نصرتي شهردار، سردار محمدرضا ميرحيدري فرمانده انتظامي استان و تني چند از مديران دستگاه‌هاي از خدمات نادر محمدزاده تقدير و حامد ماني‌فر به عنوان مديركل جديد راه و شهرسازي استان قزوين معرفي شد.
در اين مراسم با حضور سيد سعيد سيدعلايي معاون توسعه منابع انساني وزير راه و شهرسازي، مرتضي روزبه استاندار، حجت‌الاسلام محمدحسن باريك‌بين امام جمعه موقت، داوود محمدي و روح‌الله عباس‌پور نمايندگان منتخب مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، مسعود نصرتي شهردار، سردار محمدرضا ميرحيدري فرمانده انتظامي استان و تني چند از مديران دستگاه‌ها از خدمات نادر محمدزاده تقدير و حامد ماني‌فر به عنوان مديركل جديد راه و شهرسازي استان قزوين معرفي شد.
در ابتداي اين توديع و معارفه، نادر محمدزاده به ايراد سخن پرداخت ماني‌فر را مديري از بدنه اداره‌كل راه و شهرسازي و داراي سوابق درخشاني در مجموعه‌هاي فعاليتي خود معرفي كرد و خواستار جدي گرفتن مسئوليت فعلي به منظور خدمت‌رساني هرچه بيشتر به مردم شد.
ماني‌فر طي ماه‌هاي گذشته سرپرستي اداره‌كل راه و شهرسازي استان قزوين را بر عهده داشته است.
همچنين اين مسئول عضويت در هيئت علمي جهاد دانشگاهي دانشگاه علم و صنعت ايران از سال 70 تا 73، عضويت در هيئت علمي و تدريس در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين از سال 76 تاكنون را در پرونده كاري خود دارد.
ماني‌فر علاوه بر موارد نامبرده معاون شهرسازي و معماري سازمان مسكن و شهرسازي قزوين، مدير فني و اجرايي اداره‌كل راه و شهرسازي استان و نخستين نايب رئيس سومين دوره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين به مدت بيش از چهار سال را نيز در پرونده كاري خود داراست.
ماني‌فر همچنين رئيس كميته آموزش وزارت مسكن و شهرسازي در استان قزوين، كارشناس رسمي دادگستري در رشته معماري، كارشناس رسمي ماده 27 سازمان نظام مهندسي عضويت در هيئت مديره سازمان زيباسازي شهرداري قزوين، عضو و نماينده استاندار در شوراي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين، دبير و عضو هيئت علمي چندين همايش تخصصي از جمله همايش ملي توانمندسازي شهرهاي كوچك بوده است.
دبير مجمع فعالان سيما و منظر شهري قزوين، سابقه چندين سال همكاري با مهندسان مشاور رتبه نخست كشور، مدير پروژه طرح بهسازي مجموعه تاريخي و ارزشمند باغ ملي تهران و مدير طرح توسعه شهري چندين شهر از استان‌هاي مختلف كشور نيز از ديگر فعاليت‌هاي ماني‌فر به شمار مي‌آيد.

نظر شما