شناسهٔ خبر: 29309 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

واکنش شورای شهر تهران به فرونشست‌های سریالی تهران؛

پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی فرونشست‌های سریالی تهران/ بعد از سال‌ها حفاری؛ مسیرهای احداث تونل‌های مترو پایتخت اسکن می‌شوند

فرونشست مهدی چمران پیشنهاد داد تا کارگروه تخصصی متشکل از معاونت‌های فنی عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و نیز چند تن از اعضای شورا برای بررسی فرونشست‌ها و پیشگیری از این امر ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی چمران در دویست و نود و هفتمین جلسه شورا با اشاره به فرونشست های اخیر در تهران، گفت: این فرونشست‌ها از دو عامل ناشی می‌شوند یا اینکه در خیابان‌هایی که در مسیر احداث تونل های مترو قرار دارند اتفاق می‌افتند و یا اینکه به دلیل نشت لوله‌های آب، از اینرو می‌بایست بررسی دقیقی در این زمینه صورت گیرد. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: در جلسات گذشته به شرکت مترو تکلیف کردیم که مسیرهای احداث تونل‌های مترو باید اسکن شوند و تشکیل این کارگروه تخصصی نیز در راستای بررسی دقیق‌تر علل و عوامل فرونشست‌ها خواهد بود.

وی همچنین شهادت یکی از آتش نشانان فداکار را که در حادثه ی میدان قیام اتفاق افتاد را تسلیت گفت.

همشهری نوشت: محسن سرخو، رئيس كميته حمل‌ونقل اما در اين خصوص معتقد بود كه فرونشست‌هاي سريالي به‌سادگي قابل رديابي و جلوگيري است. وي گفت: «كميته حمل‌ونقل شورا بررسي‌هاي دقيق و تخصصي اين امر را در دستور كار قرار داده و نتايج آن را به شورا اعلام خواهد كرد.»

همچنین اعتماد نوشت: جلسه علنی اما بدون حضور مستمع و خبرنگاران دیروز شورای شهر تهران انگار سر شروع‌شدن نداشت اما وقتی که با تأخیر و غیبت شروع شد اعضا حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. یکی از بحث‌های اصلی جلسه روز گذشته شورا موضوع ریزش‌ها و نشست‌های بی‌پایان خیابان‌های شهر بود. مسئله‌ای که برخی اعضای شورا درباره آن از لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این نشست‌های سریالی سخن گفتند.

نشست‌های متعدد خیابان‌ها در سطح شهر تهران به دلایل مختلف در چند ماه اخیر بارها مورد اعتراض و پیگیری اعضای شورای شهر واقع شده اما روند این اتفاقات با دستورات پیگیری کاهش نداشته است. پس از نشست خیابان در محله قیام تهران که گفته شد ربطی به عملیات مترو ندارد، اعضای شورای شهر تهران کارگروهی را برای بررسی این موضوع تشکیل دادند.

در این جلسه محسن سرخو، عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل هم با اشاره به حادثه فرونشست در خیابان قیام، گفت: این فرونشست‌ها را که تبدیل به فرونشست‌های سریالی شده، به‌سادگی مي‌توان ردیابی و پیشگیری كرد و فقط نیازمند چند مکاتبه ساده با دستگاه‌های ذی‌صلاح و همکاری آنهاست. در همین راستا کمیته حمل‌ونقل شورا بررسی‌های دقیق و تخصصی این امر را در دستور کار قرار داده و نتایج آن را به شورا اعلام خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به فوت کارگر افغانستانی در این حادثه، گفت: پیمانکاران اگر می‌خواهند از کارگران اتباع خارجی استفاده کنند باید از افرادی استفاده کنند که دارای شناسنامه و مجاز باشند که در غیراین‌صورت و در پی رخ‌دادن حادثه ٩٠ روز زندان غیرقابل‌خرید متوجه پیمانکاران خواهد بود و نیز مسئولیت مستقیم متوجه پیمانکار است.

نظر شما