شناسهٔ خبر: 29335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

غیرممکن بودن استفاده از باند کندرو اتوبان ذوب‌آهن جهت احداث مترو به صورت هم‌سطح

نشست با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص اتصال سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر از طریق مترو به شهر مادر، مسائل و مشکلات این طرح‌ها بررسی و در خصوص عبور مترو از اتوبان ذوب‌آهن تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، طرح تغییر مسیر مترو کلان‌شهر اصفهان به فولادشهر از محل کندرو اتوبان ذوب‌آهن و همچنین درخواست نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم عبور مترو از اراضی کشاورزی این مباحث مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی، مدیران شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر، مجلسی و تنی چند از مسئولین تشکیل شد، غلامی مدیرکل راه و شهرسازی ضمن منتفی دانستن استفاده از باند کندرو اتوبان ذوب‌آهن جهت احداث مترو به علت تراکم جمعیتی آن محدوده گفت: موضوع احداث و سرویس دهی مترو یا باید به صورت عمقی یا به صورت ارتفاعی باشد که احداث آن در ارتفاع بسیار هزینه‌بر است ضمن اینکه سیما و منظر شهری را نیز باید در نظر گرفت.

وی تأکید کرد چاره‌ای جز این نیست که احداث مترو در اتوبان ذوب‌آهن یا به صورت عمقی باشد یا از اراضی کشاورزی مجاور عبور کند چنانچه که طرح قبلی نیز به همین صورت بود.

رستمی مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این باره افزود: با توجه به موارد مذکور نیاز است تا مطالعه مجدد و عملیاتی به لحاظ فنی، اقتصادی و اجتماعی بر روی این طرح انجام شود.

گفتنی است طرح مترو بهارستان در حال حاضر انجام و ۷۵ درصد در عملیات زیرسازی پیشرفت دارد که مقرر شد دو شهر مجلسی و فولادشهر نیز با مترو به شهر اصفهان متصل شوند.

نظر شما