شناسهٔ خبر: 29346 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد:

ایران شریک فنی حمل‌و‌نقل ریلی اروپا است/ ۱۳ درصد درآمد مردم اروپا صرف حمل‌و‌نقل می‌شود/ باید به فکر سوخت جایگزین باشیم

قطار اروپا مسئول حمل‌ونقل در اتحادیه اروپا گفت: امروز با تیم قوی از متخصصان ریلی اروپا به ایران آمده‌ایم تا در حوزه‌های ایمنی ریلی، زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل چندوجهی و کریدورهای ریلی تبادل اطلاعات با راه‌آهن ایران داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیان پروت امروز از نشست سیاست‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا، اظهار داشت: ما به نمایندگی از کمیسیون اروپا با گروه پرتعدادی از متخصصان ریلی به ایران آمده‌ایم تا تبادل تجربه در حوزه ریلی داشته باشیم

وی ادامه داد: ایران عضو OSGD و شریک ما در موضوعات فنی ریلی است.

سیان پروت به نشست سیاست‌گذاری ریلی ایران در اتحادیه اروپا که امروز در تهران در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: این گردهمایی فرصت مناسبی برای بررسی کارکردهای راه‌آهن در اروپا است.  کارکردهایی نظیر ایمنی، زیرساخت، حمل‌ونقل چندوجهی، کریدورها، تجربیات مستقیم متصدیان صنعت تولید قطار که در اروپا و ایران تبادل اطلاعات می‌شود.  

وی ادامه داد: از فهرست بلندبالای پروژه‌های ریلی که مشاهده کردم متوجه شدم؛ ما در اروپا آژانس معتبر راه‌آهن داریم ضمن آنکه صنعت معتبر ساخت‌وساز قطار در اروپا با استانداردهای روز فعال است و به توسعه قطارهای سریع‌السیر در اروپا حسن شهرت داریم که می‌توانیم این تجربیات را با ایرانیان در میان بگذاریم.  

رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد با اشاره به اولویت‌های کمیسیون ریلی اروپا، گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه اتحادیه اروپا و بازار واحد دیجیتالی در این اتحادیه حاکم شده است، به دنبال بازار عمیقی در این حوزه هستیم و می‌خواهیم اتحادیه اروپا بازیگر اصلی در این صحنه باشد البته به همکاری همه مناطق و همسایه‌ها نیاز داریم 

وی به رشد استفاده از سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل ریلی در اروپا اشاره کرد و گفت: امروز خانوارهای اروپایی ۱۳ درصد درآمد خود را صرف حمل‌ونقل می‌کنند و این دومین هزینه در سبد اقتصادی خانوار است، مردم کمتر از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند که این به دلیل کاهش ترافیک و نرخ بالای نفت خام است

رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد افزود: ما ترغیب شده‌ایم برای مسیرهای میان‌مدت و درازمدت راه‌آهن‌های بیشتری بسازیم و این به دلیل استقبال مردم است.

وی افزود: حتی اقتصاد شراکتی از اتومبیل در اروپا مطرح است بدین ترتیب که کسی اگر بخواهد یک مسیر را با اتومبیل شخصی برود مبدأ و مقصد را از طریق اینترنت به بقیه اعلام می‌کند و کسانی که در این مسیر قرار دارند از آن اتومبیل استفاده می‌کنند.

سیان پروت افزود: سیاست‌های ما توجه به جوانب اجتماعی حمل‌ونقل است جمعیت اروپا رو به پیر شدن است و باید سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی سریع داشته باشیم که البته در ایران جمعیت جوان داریم.

وی گفت: متکی بودن به نفت هزینه‌های خاص خود را دارد و ۹۶ درصد حمل‌ونقل اروپا به نفت وابسته است ضمن آنکه در سال ۲۰۳۵ میزان صد میلیون بشکه نفت در روز می‌خواهیم که این ترتیب بسزایی در حمل‌ونقل دارد و فشار روی منابع نفتی زیاد است.

فارس در این گزارش می افزاید رئیس واحد منطقه ریلی اروپای واحد تاکید کرد که باید به فکر سوخت جایگزین باشیم چون مقرون به‌صرفه‌تر و پاک‌تر است؛ تا چند سال آینده ۲۵ درصد میزان تولید گازهای گلخانه‌ای افزایش می‌یابد.

نظر شما