شناسهٔ خبر: 2937 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

از 5 دی تا 20 اسفند و به منظور ایمن‌سازی؛

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال بسته ‌می‌شود

آزاد راه تهران - شمال قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال مسیر ارتباطی رفت و برگشت مرزن آباد - چالوس با هدف ایمن‌سازی از فردا (جمعه) تا بیستم ماه اسفند سال جاری بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری به نقل از ایرنا ،علی نورزاد معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز پنجشنبه درجلسه ای به همین منظور که پس از بازدید ازاین قطعه از آزاد راه در شهرداری 'مرزن آباد' چالوس برگزار شده بود، گفت: شتابزدگی مسوولان ادوار گذشته در بهره برداری از این قطعه، سبب شده تا این مسیر ارتباطی دارای اشکالات فنی فراوانی باشد که به نوعی زمینه نارضایتی بیشتر مردم غرب مازندران و مسافران ورودی از این مسیر را به همراه داشته باشد.

وی افزود: طبق مصوبه این نشست و توافقی که با رییس بنیاد مستضعفان صورت گرفت قرار شد این مسیر ارتباطی به طور کامل ایمن سازی و در زمان مقرر زیر بار ترافیک برود.

رییس بنیاد مستضعفان نیز گفت: با بازدیدی که از نقاط مختلف این قطعه آزاد راه صورت گرفت دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است که در صورت برطرف نشدن احتمال آنکه سلامت عابران از این مسیر مورد تهدید قرار گیرد بسیار محتمل است.

'محمد سعیدی کیا ' افزود: بهره برداری از این قطعه درحقیقت با هدف آسان سازی تردد مردم غرب مازندران و مسافرانی که از اقصی نقاط کشور به این مناطق گردشگرپذیر سفرمی کنند بوده که متاسفانه به علت اجرا نشدن کامل این طرح با اشکالات فنی فراوانی همراه است.

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال از چالوس تا مرزن آباد حدود 23 کیلومتر طول دارد که در اواخر سال 91 به بهره برداری رسید و از زمان بهره برداری این قطعه تاکنون چندین باربه علت ریزش کوه بسته شده است.

استاندار مازندران نیز گفت: حضور مسوولان کشور با هدف بازدید از طرح های عمرانی و شرکت در جلسات مختلف نشانگر نگاه ویژه دولت به این استان بوده است.

'ربیع فلاح جلودار ' باتاکید برآنکه اشکالات فنی مربوط به حوزه راه باید با انجام کارکارشناسی و آگاهانه از سوی مسوولان ذیربط برطرف شود ، افزود : مازندران جزو استان هایی است که در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال میزان میلیون ها مسافر و گردشگرداخلی و خارجی بوده که بنابراین باید برای بهبود وضعیت و ایمن سازی راه های ارتباطی آن نگاه ویژه ای از سوی متولیان امر صورت گیرد.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم تا همکاری لازم را با مسوولان کشوری در جهت شتاب بخشی به روند عملیات اجرایی طرح های عمرانی این استان داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن، عباس آباد و رامسر نیز با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب راه های ارتباطی غرب مازندران گفت: سهم اعتبارات از محل بودجه سال 94 در حوزه راه به این مناطق گردشگرپذیر بسیار ناچیز است.

'شمس الله شریعت نژاد ' افزود: باوجود تردد چشمگیر مسافران و گردشگران از مسیرهای ارتباطی شهرهای ساحلی غرب استان اما هنوز برای ایجاد کمربندی در جهت روان سازی و کاهش تراکم ترافیکی دراین مناطق تدابیر ویژه ای از سوی مسوولان ذیربط اندیشیده نشده است.

نظر شما