شناسهٔ خبر: 29527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی مه‌ولات خبر داد:

بهره‌برداری از بزرگراه روستایی فیض‌آباد - دوغ‌آباد در خراسان رضوی

عباسعلی بخشی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مه‌ولات خراسان رضوی از بهره‌برداری بزرگراه روستایی فیض‌آباد - دوغ‌آباد به طول ۸/۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، عباسعلی بخشی در این خصوص گفت: راه مذکور در سال ۱۳۸۱ توسط جهاد سازندگی وقت به طول ۸.۵ کیلومتر و با عرض ۵.۵ متر احداث شده بود که با توجه به فرسودگی رویه آسفالت و تردد بالا در این مسیر، عملیات بهسازی به‌صورت چهارخطه با مشارکت خیرین در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

وی اضافه کرد: در روند اجرای تعریض و آسفالت این محور، نقاط حادثه‌خیز هم اصلاح شد که این مهم موجب افزایش ضریب ایمنی، روان‌سازی بار ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مه ولات در بیان مشخصات فنی این محور گفت: عملیات اجرایی بزرگراه روستایی فیض‌آباد - دوغ‌آباد شامل ۲ لایه ساب‌بیس و یک‌لایه آسفالت از نوع توپکا با ضخامت ۶ سانتیمتر و ۸ دستگاه آبرو لوله‌ای به قطر ۱۰۰ سانتیمتر و دو عدد دوربرگردان است.

وی ادامه داد: عرض آسفالت این محور در هر باند ۶ متر است که در مجموع عرض آسفالت در هر دو باند ۱۲ متر اجرا شده است.

بخشی اضافه کرد: در محور مذکور اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که حدود ۱۰ میلیارد ریال آن را خیر نیکوکار آقای حسین‌پور هزینه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: به‌زودی با انجام خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی این بزرگراه با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

نظر شما