شناسهٔ خبر: 29537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دلخواه خبر داد:

ایلام در تدارک آمادگی مراسم اربعین/ افزایش پنج برابری ظرفیت زیرساختی پایانه مسافربری ایلام/ کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تردد زائرین اربعین از ایلام و مرز مهران انجام می‌شود ظرفیت زیرساختی پایانه مسافربری و خدمت‌رسانی جاده‌ای استان را تا پنج برابر افزایش داده‌ایم.

نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلی این اداره کل درآستانه اربعین با توجه به پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی زائرین اربعین نسبت به سال گذشته، بالابردن تعداد گیت‌ها و افزایش پنج برابری ظرفیت زیرساختی پایانه برای خدمات‌رسانی در مسیرهای تردد زائرین اربعین است.

دلخواه گفت: تعداد اتوبوس‌های پایانه مسافربری استان ایلام ۴۰۰ دستگاه با عمر متوسط هفت سال است و برای جابجایی زائرین اربعین از ظرفیت حدود ۳۰۰۰ اتوبوس استان‌های معین استفاده می‌کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه اکنون هشت دستگاه دوربین پیمایشی و چهار دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای استان فعال است، افزود: تا اربعین شش دستگاه دوربین ثبت تخلف جدید در محورهای استان نصب می‌شود.

وی از نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی همچنین خط‌کشی راه‌ها و روکش آسفالت به طول ۳۰ کیلومتربرای ایمن‌سازی جاده‌های استان درآستانه اربعین خبر داد و گفت: در محور حمیل-ایلام-مهران به چهاربانده کردن هفت کیلومتر از محور و ایمن‌سازی جاده اقدام کرده‌ایم و نیز تقاطع غیرهمسطح ایلام-مهران را افتتاح و چهارکیلومتر از مسیر ایلام-مهران را چهارخطه کرده‌ایم. همچنین کنارگذر شرق مهران به طول هفت کیلومتر روکش آسفالت  شده است.

دلخواه  افزود: یکی از محورهای جایگزین درنظر گرفته شده برای سهولت تردد زائرین اربعین محور ایلام-ملکشاهی-مهران است که ۲۲ کیلومتر آن روکش آسفالت شده و تعریض پل بانرحمان در این محور نیز در دست اقدام است. همچنین محور مهران-دهلران-اندیمشک یکی از محورهای درنظر گرفته شده است که ۱۵ کیلومتر آن آسفالت شده و پل کنارگذر دهلران را به بهره‌برداری رسانده و تمام محور را ایمن سازی کرده‌ایم.

رفع مشکل پارکینگ زائران اربعین در مرز مهران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام همچنین گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت، در احداث پارکینگ مرز مهران با استانداری ایلام مشارکت می‌کند. در این راستا پارکینگی با ظرفیت ۱۰۰۰ اتوبوس بین شهری به ظرفیت پارکینگ مرزی استان(به تعداد ۸۰ هزار وسیله نقلیه) افزوده می‌شود.

وی همچنین به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای ایلام در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۰ مجتمع خدماتی رفاهی درمحورهای مواصلاتی استان داریم که تا اربعین تعداد آنها افزایش می‌یابد.

نظر شما