شناسهٔ خبر: 29553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

پروژه راهسازی دستجرد به انبوه، راه ارتباطی چندین روستا را برقرار می‌کند

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گفت: همه مسیر آسفالت شده دستجرد به انبوه در استان قزوین قرار دارد که بخشی از اعتبار آن نیز توسط اهالی روستای انبوه فراهم شده است، این محور در مسیر خود ارتباط راه‌های روستایی دیگر را نیز میسر می‌سازد که این خود یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعهٔ روستاهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این خبر گفت: زیرسازی و آسفالت راه روستایی دستجرد به انبوه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین بوده و از جمله پروژه‌هایی است که از زمان دولت قبل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه مسیر آسفالت شده به طول ۹۵۰۰ متر در استان قزوین قرار گرفته افزود: این محور علاوه بر اینکه ارتباط بین دو استان قزوین و گیلان را برقرار می‌کند، در مسیر خود ارتباط راه‌های روستایی دیگر را نیز فراهم می‌سازد که این خود یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعهٔ روستاهاست.

قزوینیان اضافه کرد: برقرار شدن راه ارتباطی روستاهای کنگرین، طیاندشت، چنگالوش، علندر و بازرگاه در استان قزوین از دیگر مزایای بهره‌برداری از راه آسفالته دستجرد به انبوه است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه را مشارکت مردمی دانسته و عنوان کرد: مردم انبوه جهت تکمیل این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار قرار داده‌اند، به عبارتی سرمایه بخش خصوصی از استان هم‌جوار صرف آسفالت محوری شده که بیشتر مورد استفاده ساکنین منطقه در استان قزوین است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه این جاده از قدیمی‌ترین راه‌های منطقه است گفت: با توجه به قرار گرفتن پل تاریخی انبوه در این محور که از آثار تاریخی ثبت شده استان قزوین است، بازآفرینی و بهسازی آن از سیاست‌های اولویت‌دار دولت است.

قزوینیان تصریح کرد: پس از مصوب شدن تأمین اعتبار برای اجرایی شدن این پروژه، عملیات زیرسازی آن چند بار انجام شده ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار از بین رفته است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان اظهار کرد: پس از پیگیری مردم محلی روستای انبوه و مشارکتی که به انجام رساندند، معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی نیز ۱۰۵۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت زیرسازی و آسفالت پروژه اختصاص داده و تأمین قیر رایگان را نیز تعهد نموده است.

وی در ادامه گفت: در مجموع برای تکمیل این پروژه مبلغ ۱۸ میلیارد صرف شده که قطعاً سبب خواهد شد که وضعیت این محور که اکنون ارتقا یافته طی چند سال آینده حفظ شود.

قزوینیان در پایان با اشاره به همکاری و حمایت وزارت راه و شهرسازی از مشارکت‌های مردمی در حوزه راه‌های روستایی، بیان کرد: با توجه به شرایط اعتباری موجود دولت و همچنین لزوم بهسازی و مناسب‌سازی راه‌های روستایی استان، اهالی روستاها و مناطق مختلف می‌توانند با مشارکت و خودیاری، سرعت و شتاب اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی را افزایش دهند.

نظر شما