شناسهٔ خبر: 29559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

ثبت بیش از ۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در مهرماه امسال

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در مهرماه سال جاری تعداد ۹/۲۲۸/۴۶۹ تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه درمهرماه امسال تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۳۹۳ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۲ ام کشور را داراست، گفت:

در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۳۹۳ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۲ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۵۱۵/۸۵۳ تردد و محور خرمدره-ابهر با ۳۵۷/۷۸۷ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۶۹/۶۵ جابجایی صورت گرفته است.

دست‌نشان تصریح کرد: ۲۲ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲/۰۲۲/۹۳۹ وسیله نقلیه سنگین) در حالیکه میانگین کشوری ۱۶ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۸ کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

نظر شما