شناسهٔ خبر: 29633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان ایلام انجام شد:

اطلاع‌رسانی و آموزش کارکنان راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص پدافند غیرعامل

پدافند غیرعامل به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل به کارکنان راه و شهرسازی استان ایلام آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام هدف از پدافند غیرعامل را سلامت و امنیت آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این امر، پدافند غیرعامل در قالب هرگونه اقدام غیرمسلحانه که قدرت بازدارندگی را افزایش و آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد بطوریکه مردم بتوانند فعالیت روزمره خود را انجام دهند، عمل می‌کند.

به گفته موسوی پدافند غیرعامل به این معنا است که اخلالی در روند انجام کار جامعه اتفاق نیفتد، کارها روند عادی و طبیعی خود را داشته باشد و پایداری ملی ارتقاء یابد و درصورتی که بحرانی ایجاد شود پدافند غیرعامل در مدیریت آن بحران تسهیل ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به تشریح اصول مهم پدافند غیرعامل پرداخت و تصریح کرد: اختفا، استتار، پوشش، فریب، پراکندگی، مقاوم‌سازی و استحکامات و اعلام خبر، از مهم‌ترین اصول پدافند غیرعامل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

موسوی افزود: پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازدارندگی است و کشورهایی که این مهم را به‌عنوان یکی از راهکارهای اصلی و یک سیاست دفاعی مستمر در دستور کار خود قرار می‌دهند هیچ‌گاه در مظان اتهام و تهدید قرار نمی‌گیرند و این مهم این‌گونه پیگیری می‌شود که فرهنگ پدافند، ایمنی سازی و سلامت در جامعه اپیدمی، ساری، جاری و پایدار شود.

نظر شما