شناسهٔ خبر: 29653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور استاندار خوزستان صورت گرفت؛

تصویب احداث تقاطع غیرهم‌سطح شوش در استان خوزستان

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب احداث تقاطع غیر هم‌سطح شوش با دستور استاندار خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، در نشستی که با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده مردم شوش در مجلس شورای برگزار شد در تفاهم‌نامه‌ای مقرر گردید ساخت تقاطع غیر هم‌سطح چهارراه شوش با مشارکت ۴۰ درصدی استانداری،‌ اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با ۴۰ درصد و شهرداری شوش با سهم ۲۰ درصد ساخته شود.

منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این خصوص گفت: پل فعلی ورودی شهر شوش سال‌ها پیش با هدف کاهش سوانح رانندگی و سهولت تردد در مسیر جاده سراسری اهواز - اندیمشک ساخته شد.

وی افزود: ساخت این پل نه تنها چشم‌انداز و منظر شهر باستانی شوش را زشت کرده بلکه موجب تشدید سوانح رانندگی در تقاطع چهارراه شوش شده است.

رحمانی گفت: با برگزاری مناقصه ساخت تقاطع غیرهمسطح (زیرگذر) چهارراه شوش، عملیات اجرایی این طرح به دستور استاندار خوزستان به‌زودی با تعیین ردیف اعتباری آغاز می‌شود.

رحمانی افزود: اجرای این طرح و انتخاب پیمانکار پس از تعیین ردیف اعتباری از منابع ملی، استانی و شهرستانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تخریب پل فعلی چهارراه شوش در مسیر جاده سراسری شوش - اهواز، احداث زیرگذر، زیرسازی و روسازی محل تقاطع غیر هم‌سطح ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

شهردار شوش نیز با بیان اینکه اجرای این طرح ۲ سال به طول می‌انجامد بیان داشت: ساماندهی تقاطع غیر هم‌سطح ورودی شهر شوش از مطالبات مهم مردم این شهرستان در سال‌های اخیر است.

وی گفت: ردیف اعتباری این طرح عمرانی که از مطالبات مردم شهرستان شوش است از سوی سازمان برنامه و بودجه به‌زودی اعلام می‌شود.

زمانی گفت: اجرای طرح ساماندهی این تقاطع موجب افزایش ایمنی و رفع ترافیک در مسیر جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز شده ضمن اینکه برچیدن این تقاطع غیر هم‌سطح چشم‌انداز شهر باستانی شوش را زیبا خواهد کرد.

شهردار شوش در پایان از تلاش استاندار سابق و فعلی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر شوش به‌ویژه پیگیری جدی نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری مطالبه مردم شهرستان شوش مبنی بر ساماندهی تقاطع غیر هم‌سطح ورودی این شهر تقدیر کرد. 

شهرستان شوش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع است.

نظر شما