شناسهٔ خبر: 29676 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهوری در استان مرکزی مطرح کرد؛

اتصال راه‌آهن ايران به راه‌آهن قفقاز و آسيای مركزی، چين، روسيه و اروپای‌شرقی/ آغاز فعالیت راه‌آهن سريع‌السير تهران - مشهد و تهران - اصفهان/ اتصال ۶ استان به راه‌آهن سراسری

بازديد رئيس‌جمهور همزمان با سفر هيات دولت به استان مركزی از اتصال حدود ۶ استان كشور به راه‌آهن سراسری و همچنين اتصال راه آهن ايران به راه آهن منطقه قفقاز و آسيای مركزی، چين، روسيه و اروپای شرقی به شبكه ريلی دنيا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رييس‌جمهور در اولين روز از سفر كاروان تدبير و اميد به استان مركزي ضمن بازديد از كارخانه واگن پارس اراك گفت: استان مركزي از حدود ۵۰ سال پيش مركز صنعتي كشور بوده و امروز هم صنايع مهمي در اين منطقه فعال هستند اما متاسفانه در سالهاي اخير از ظرفيت كامل صنايع و بنگاههاي اقتصادي به خوبي استفاده نشده است.

وي افزود: واگن‌سازي پارس ظرفيت بسيار خوبي براي توليد واگن هاي باري و مسافري داشته و قادر است بيش از يك هزار واگن در سال توليد كند كه البته بايد تقاضاي داخلي و خارجي براي آن وجود داشته باشد.

رييس جمهوري با تاكيد براينكه سياست و مبناي كار دولت يازدهم از آغاز فعاليت، توسعه شبكه ريلي در كشور بوده و اقدامات بسيار مهمي هم در اين راستا انجام گرفته است تصريح كرد: تا چند سال آينده حدود ۶ استان كشور به راه آهن سراسري متصل خواهند شد و راه آهن سريع السير تهران - مشهد و تهران - اصفهان هم كار خود را شروع مي‌كنند؛ همچنين راه آهن ايران با اتصال به راه آهن منطقه قفقاز و آسياي مركزي، چين، روسيه و اروپاي شرقي به شبكه ريلي دنيا مرتبط خواهد شد.

رييس جمهوری تصريح كرد:شبكه ريلي بايد نقش اصلي را در حمل مسافر و بار بر عهده بگيرد و از اين رو واگن سازي پارس در آينده شاهد رونق و توسعه خوبي خواهد بود.

روحاني با تاكيد بر اينكه مبناي كار دولت اين است كه محصولاتي كه در داخل توان ساخت آنها وجود دارد، از خارج وارد نشوند، گفت: تلاش دولت در سال جاري اين است كه از توان و ظرفيت بنگاه های صنعتی حداكثر استفاده انجام شده و بنگاه‌های راكد فعال شود و اميدواريم شاهد رونق و رشد در اين زمينه در امسال و سال آينده باشيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین رييس‌جمهوري در جريان بازديد از كارخانه واگن پارس برنامه هاي دولت در راستاي استفاده حداكثري از ظرفيت ها و توانمندي هاي استان مركزي و رفع مشكلات واحدهاي صنعتي اين استان را تشريح كرد./

نظر شما