شناسهٔ خبر: 29817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزير راه و شهرسازی در اهواز اعلام كرد؛

افتتاح ۲۴۵ كيلومتر انواع راه با صرف ۱۲۵ ميليارد تومان اعتبار در خوزستان/ آغاز بهره‌برداری از كمربندی ۸۴ كیلومتری غرب اهواز/ تحويل همزمان ۴۰۰۰ واحد مسكن‌مهر در خوزستان/ افتتاح پروژه‌های حمل‌ونقلی با اعتبار ۵۸۲ میلیارد تومان

 افتتاح كمربندی وزیر راه وشهرسازی در حاشيه بهره‌برداری از قسمتی از كمربندی ۸۴ كیلومتری غرب اهواز، از افتتاح ۲۴۵ كیلومتر پروژه راهسازی، ۸۱ كیلومتر راه‌آهن دوخطه با ۲ ایستگاه راه‌آهن باری و مسافری، ۱۸ پروژه بندری با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی و افتتاح همزمان ۴ هزار واحد مسكن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در حاشیه افتتاح كمربندی غرب استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بخش كثیری از كمربندی ۸۴ كیلومتری غرب اهواز زیر بار ترافیكی خواهد رفت و با توجه به تنگناهای مالی به منظور تامین هزینه ساخت این پروژه در صورت انتخاب سرمایه‌گذار مطمئن ۲۷ كیلومتر باقی‌مانده به صورت آزادراهی انجام خواهد شد.

وی افزود: این پروژه با توجه به جمعیت یك میلیون نفری شهر اهواز نقش مهمي در انتقال ترانزیت کالا و بار و همچنین در کاهش ترافیک سه راه خرمشهر و کاهش آلودگی دارد.

آخوندی در ادامه به محورهای رامهرمز- بهبهان و باغ‌ملك- ایزه اشاره کرد و بیان داشت: طی سفر امروز این پروژه‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه امروز برای بازدید از پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های هوایی، دریایی،‌ جاده‌ای و ریلی به استان خوزستان سفر كرده‌ام گفت: در این سفر ۲۴۵ كیلومتر پروژه راهسازی شامل ۱۲۵ كیلومتر راه اصلی و ۱۲۰ كیلومتر راه روستایی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان، همچنین ۸۱ كیلومتر راه‌آهن دوخطه به همراه ۲ ایستگاه راه‌آهن باری و مسافری با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان، همچنین ۱۸ پروژه بندری با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در مجموع با اعتباری معادل ۳۲۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز مردم استان خوزستان شاهد افتتاح همزمان ۴ هزار واحد مسكن مهر نیز خواهند بود.

از دیگر مزایای ایجاد كمربندی غرب استان خوزستان به کاهش تصادفات، تسهیل در تردد و جلوگیری از ورود ماشین آلات سنگین به داخل شهر مي‌توان اشاره كرد.  

جاده کمربندی غرب اهواز در محدوده محور اهواز ـ اندیمشک حد فاصل پل شهید بروایه به سمت محور اهواز ـ سوسنگرد واقع شده است. ایجاد این کمربندی به انتقال ترانزیت کالا و بار از سمت بندر امام به سمت پایانه چذابه کمک خواهد کرد و همچنین در کاهش ترافیکی سه راه خرمشهر و کاهش آلودگی نقش اساسی دارد.

نظر شما