شناسهٔ خبر: 29877 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز عملیات ساخت ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام خمینی/ بازدید از روند عملیات خارج‌سازی مغروقه‌ها در خرمشهر

پروژه عملیات ساخت ترمینال مکانیزه غلات بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با مساحت ۸ هکتار و با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۲۰۰ نفر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی بعد از ظهر پنج شنبه ۶ آبان در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان، افتتاح پروژه تعریض و تعویض مسیرهای موجود و ساخت دوربرگردان‌های جاده کمربندی مجتمع بندری امام خمینی، بهره‌برداری از اسکله نفتی شماره ۳۷ و ۳۸ و آغاز احداث ترمینال مکانیزه غلات واقع در بندر اما خمینی به علاوه احداث باند دوم محور خوردورق- شادگان انجام شد.

در ادامه عباس آخوندی پس از بازدید از شناور یدک‌کش خلیج فارس و لایروب دزفول در بندر امام خمینی به همراه استان‌دار خوزستان از بندر شادگان و سپس از عملیات خارج‌سازی مغروقه‌ها در بندر خوزستان بازدید کرد.

گفتنی است، ترمینال مکانیزه غلات با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در مساحت ۸ هکتار در طول ۳ سال با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگزنی شد. ظرفیت سالانه این ترمینال مکانیزه ۲.۵ میلیون تن است و برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده و طبق قرارداد، مدت بهره‌برداری ۲۰ سال بطول می‌انجامد.

همچنین اقدامات انجام شده در مجتمع بندری واقع در بندر امام خمینی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و باند دوم محور خوردورق-شادگان به طول ۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

نظر شما