شناسهٔ خبر: 29880 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

سرمایه گذاری برای توسعه بندر امام خمینی تا دو ماه آینده/ افتتاح ۲۰ پروژه در بندر امام خمینی در سفر آخوندی و ایجاد اشتغال برای ۹۳۴ نفر/ بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه روغن‌کشی کشور در بندر امام تا دو ماه آینده

سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل تعداد روز افزون تقاضا برای فعالیت در بندر امام خمینی، مساحت بندر در حال افزایش است و ماه آینده سرمایه‌گذاری جدیدی برای توسعه بندر امام خمینی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعید‌نژاد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر امام خمینی اظهار داشت: در برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی ۲۰ پروژه در بندر امام خمینی با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی به مبلغ بیش از  ۱۷۷ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ۴۰ درصدی بخش دولتی به مبلغ بیش از  ۱۴۳ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای  ۹۳۴ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مهمترین مزیت بندر امام خمینی به عنوان منطقه ویژه سهولت تجارت واردات مواد اولیه، تبدیل مواد به کالاهای مصرفی و صادرات به سایر کشورها از طریق کشتی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از استقبال کثیری از علاقه مندان به سرمایه گذارای در بندر امام خمینی خبر داد و گفت: به دلیل تعداد روز افزون تقاضا مساحت بندر در حال افزایش است و ماه آینده سرمایه‌گذاری جدیدی برای توسعه بندر امام خمینی انجام خواهد شد.

به گفته سعید نژاد؛ در بندر امام خمینی در زمینه صنایع مختلف و ترانزیت مواد نفتی سرمایه گذاری صورت گرفته است و همچنین تقاضا برای انبار مواد نیز رو به افزایش است و از طرفی بزرگترین کارخانه روغن کشی دانه‌های روغی کشور ظرف دو ماه آینده در همین بندر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با توجه به ارتباط بندر امام خمینی به شبکه ریلی بیان داشت: به دلیل توزیع ۷۰ درصد از ۲۳ میلیون تن غلات وارداتی به داخل کشور از طریق بندر امام خمینی این بندرقطب غلات کشور است.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اهم پروژه‌های بندری قابل احداث و بهره برداری در سفر وزیر راه و شهرسازی در بخش دولتی خاطر نشان کرد: احداث ترمینال اختصاصی کالاهای خطرناک و آتش زا، احداث درواره خروج ویژه محموله‌های نفتی و جاده دسترسی ذی‌ربط، اجرای طرح تعویض و تعریض مسیر موجود و ساخت دو برگردان جاده کمربندی مجتمع بندری، بازسازی و بهسازی مرکز جستجو و نجات دریایی، احداث ساختمان پاس کشتی ها، احداث ساختمان جدید گارد و انتظامات صورت گرفت.

نظارت بر بندر امام خمینی الکترونیکی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تجهیز بندر امام خمینی به سامانه های نظارتی و دیجیتال به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: خرید، نصب و توسعه سامانه‌های حفاظتی امنیتی و دوربین های مداربسته اراضی پشتیبانی و نقاط کور مجتمع بندری امام خمینی، اجرای پروژه خرید، نصب و راه اندازی VHS-ICS در سیستم الکترونیک دریایی و مرکز جستجو و نجات دریایی (M.R.C.C)، بازسازی و بهینه سازی سیستم برق و کنترل جرثقیل های استراتژیک تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) و سامانه مونیتورینگ علائم کمک ناوبری آبراه خور موسی نیز در زمره اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرد.

سعید نژاد در ادامه نیز از بهره برداری پروژه تعمیرات اساسی اسکله ۲۰ و همچنین سکوهای راهنمایی و ناوبری دریایی V.T.S و بازسازی و تعمیرات اساسی زیرآبی شناورهای استراتژیک خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت: پایانه اختصاصی مواد نفتی مشتمل بر کریدور و خط لوله انتقال و اسکله‌های ۳۷ و ۳۸ همراه ۵ سایت عملیاتی شرکت نیز در بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

سعید نژاد با توجه به اهمیت ترانزیت مواد نفتی از بندر امام خمینی یادآور شد: دو پروژه استقرار مواد نفتی نیز در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از در بندر امام خمینی به بهره برداری رسید.

نظر شما