شناسهٔ خبر: 29888 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اتصال راه‌آهن آلمان به کریدور شمال- جنوب برای تجارت با ایران

قطار ايستگاه کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب با تصمیم آلمان برای تجارت با ایران از طریق این پروژه اتصال پذیری، حمایت جدیدی را دریافت کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، پایگاه خبری اکونومیک تایمز هند به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت راه آهن آلمان (دویچه باهن) برای استفاده از کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب به منظور تحویل کالا از اروپا به ایران از طریق جمهوری آذربایجان و بالعکس، ابراز تمایل کرده است.

چنین اتفاقی از برنامه هند برای گسترش دسترسی به اروپا در مدت کوتاه‌تر که با استفاده از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب میسر خواهد شد، حمایت می‌کند.

کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب یک پروژه حمل و نقل زمینی-دریایی به طول ۷۲۰۰ کیلومتر است که شبکه‌ای از راه آهن، جاده و مسیرهای آبی را در بر می‌گیرد و هدف آن کاهش هزینه و زمان حمل کالا برای افزایش تجارت میان روسیه، ایران، آسیای مرکزی، هند و اروپاست.

بر اساس گزارش ايسنا، نخستین حمل و نقل آزمایشی با استفاده از این کریدور، ماه جاری میان هند و روسیه انجام گرفت.

شرکت راه آهن آلمان اعلام کرده است انتظار می رود این شبکه مسیر تجاری موثرتری میان اروپا و آسیای جنوب شرقی ایجاد کند. مطالعاتی که در هند انجام گرفته است، نشان می دهد این کریدور ۳۰ درصد ارزانتر و ۴۰ درصد کوتاه‌تر از مسیرهای کنونی است.

نظر شما