شناسهٔ خبر: 29914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان:

پدافند غیرعامل به دنبال ثبات و پایداری است

جلسه کارشناس طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل می‌تواند به پایداری کشور کمک بسیاری نماید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، عیسی سراقی در کارگروه آموزشی پدافند غیرعامل عنوان کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در زمینه رعایت اصول پدافند غیرعامل، مکان‌یابی است.

کارشناس طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: لحاظ نمودن اصول پدافند غیرعامل در زمینه مکان‌یابی به افزایش ظرفیت فعالیت و امکان بقای این‌گونه مراکز در زمان بحران و جنگ کمک بسیاری می‌نماید.

وی همچنین بیان کرد: در مکان‌یابی ما به دنبال سود اقتصادی با کمترین هزینه هستیم اما پدافند غیرعامل به دنبال ثبات و پایداری است که با کمترین هزینه یک ثبات و پایداری برای شهر ایجاد کند.

سراقی به استنادات قانونی مکان‌یابی از منظر پدافند غیرعامل اشاره و عنوان کرد: مبانی ارزشی همچون آیات و احادیث، رهنمودها و فرامین و مبانی قانونی چون وظایف، قانون، برنامه‌های سالانه، برنامه‌های بلندمدت، مصوبات جلسات رسمی و دستورات مسئولین از جمله موارد مهم در مکان‌یابی است.

نظر شما