شناسهٔ خبر: 29949 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

صدورمجوز فعالیت یک صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن/ تجلیل از عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر

بانک مسکن مجوز تأسیس و فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون به‌عنوان سومین صندوق زمین و ساختمان بازار سرمایه کشور که پیش‌ازاین با نماد «نارون» در بازار بورس ثبت ‌شده بود، صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر ساخت این صندوق که به‌منظور تأمین مالی ۱۸۲ میلیارد ریالی مجتمع مسکونی نارون اراک تأسیس‌شده، شرکت سرمایه‌گذاری الوند (از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن ) است که با نماد «ثالوند» در بازار فرابورس عرضه شده است.

پروژه نارون اراک، یک مجتمع مسکونی ۱۴۴ واحدی است که در زمینی به مساحت حدود ۷۵۰۰ مترمربع با زیربنای کل حدود ۲۰ هزار مترمربع در کوی الهیه اراک و در یکی از قطعه زمین‌های متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند تعریف شده و پیش‌بینی می‌شود در ۲۱ ماه عملیات اجرایی آن توسط این شرکت به اتمام برسد. شایان ذکر است این صندوق پس از صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان «نسیم» و «مسکن شمالغرب» که به ترتیب توسط گروه مالی بانک مسکن برای تأمین مالی پروژه نسیم تهران و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای تأمین مالی پروژه نرگس رشدیه تبریز تأسیس‌ شده‌اند؛ سومین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور است.

 بنابر گزارش روابط عمومی بانک مسکن، اطلاعات بیشتر در مورد این صندوق در نشانی اینترنتی www.narvanfund.ir در دسترس عموم قرار دارد.

همچنین در مراسم افتتاح ۱۳۰۰ واحد مسکن مهر در اردبیل، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از عملکرد بانک مسکن در این زمینه قدردانی کرد.

در این مراسم که با حضور مسوولان استان اردبیل برگزار شد، احمد اصغری مهرآبادی گفت: ساخت مسکن مهر، یکی از پروژه‌های عظیم وزارت راه و شهرسازی بوده که با مشارکت فعال بانک مسکن و دیگر نهادهای خدمت‌رسان به‌سرعت در حال اتمام است. وی افزود: با حمایت دولت، طی سه سال بیش از ۷۵۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده شد.

در این مراسم، دو مسجد و سه مدرسه نیز به بهره‌برداری رسید.

نظر شما