شناسهٔ خبر: 29974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مطرح کرد:

سیاست‌گذاری کلی راه و شهرسازی هرمزگان برای توسعه راه‌های شهرستان خمیر

نشست مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: راه‌های شهرستان خمیر از عقب‌ماندگی رنج می‌برد و برای توسعه آن باید سیاست‌گذاری کلی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، غلامحسین شیری در جلسه شورای اداری شهرستان بندر خمیر که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار، امام‌جمعه، مسئولین و رؤسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری خمیر برگزار شد، افزود: پس از بررسی میدانی از محورهای روستایی مشاهده شد راه‌های این شهرستان از عقب‌ماندگی رنج می‌برند لذا سیاست‌گذاری کلی انجام شد که برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان خدمات ارائه دهیم تا مردم بتوانند به سهولت محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کنند.

 وی با بیان اینکه در بندر خمیر ۴۳۹ کیلومتر راه روستایی داریم که ۱۷۵ کیلومتر آن آسفالت است، گفت: طی مطالعات انجام شده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار  اگر ۹۰ کیلومتر راه بسازیم این شهرستان ۱۰۰ درصد برخوردار از راه روستایی آسفالته می‌شود.

شیری به هزینه بالای راه‌سازی اشاره کرد و گفت: در این راه از خیرین، دهیاری‌ها تقاضا کردیم در زیرسازی مسیرها کمک یار راه و شهرسازی باشند که در این مسیر آسفالت راه روستایی که بیشترین هزینه را در پی دارد راه و شهرسازی بر عهده گرفته تا طرح احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی به سرعت عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای پروژه احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی ۱۷ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر راه‌های روستایی در این شهرستان آسفالت شده است و ۳۹ کیلومتر دیگر نیز زیرسازی آن به اتمام و آماده آسفالت است.

وی گفت: سه پیمانکار راهساز و یک پیمانکار آسفالت در محورهای شهرستان در حال کار هستند تا هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

شیری در ادامه به مبحث شهرسازی پرداخت و گفت: طی نشستی که با مدیرکل ثبت و اسناد استان داشتیم قرار شد هر چه نیرو، امکانات که لازم است تأمین شود تا بتوانیم ۵۰۰۰ سند در استان واگذار کنیم که خمیر  نیز شامل این طرح می‌شود.

نظر شما