شناسهٔ خبر: 30031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

ماشین‌آلات سنگین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی فرسوده است

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از فرسوده بودن ماشین‌آلات سنگین اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی روز یک‌شنبه با حضور توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان و نمایندگان شورای اسلامی شهرستان‌ها در محل شورای اسلامی استان برگزار شد.

بنابراین گزارش، مدیرکل راه و شهرسازی گفت: تلاش می‌شود تا آخر سال قسمت اعظم مساکن مهر استان تحویل و نواقصات آن‌ها حل شود به‌جز تعداد اندک که سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای حفظ بیت‌المال و اراضی ملی، شوراها و شهرداری‌ها حساسیت بیشتری برای حفظ اراضی ملی داشته و با این اداره کل همکاری بیشتری داشته باشند.

اخلاقی توجه به کیفیت ساخت و ساز در شهرها را نیز مقوله مهمی ذکر کرد و گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه، استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی و همچنین مهندسان در بالا بردن کیفیت ساخت در داخل شهرها توجه بیشتری را می‌طلبد و شهرداری‌ها از این ظرفیت بزرگ استفاده بهینه‌ای داشته باشند تا استحکام بناها افزایش یابد.

اخلاقی بیان کرد: ستادهای بازآفرینی در شهرستان‌ها با مسئولیت فرماندار و مشارکت فعال شوراها و شهرداری‌ها برای ساماندهی حاشیه‌نشینی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات سنگین اداره کل راه فرسوده است گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان داریم که معادل ۲۸ هزار کیلومتر راه همسنگ می‌شود که برای نگهداری اصولی آن‌ها برای هر کیلومتر ۸۰ میلیون تومان بودجه یعنی به عبارتی مبلغی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این در حالی است که کل بودجه ملی و استانی نگهداری به ۴۰ میلیارد هم نمی‌رسد پس در نتیجه امکان نگهداری و اصلاح و روکش آسفالت بسیاری از معابر بین‌شهری و روستایی فراهم نیست.

اخلاقی در مورد بزرگراه اهر- تبریز نیز گفت: جهت تسریع در اتمام بزرگراه اهر- تبریز قطعه ۲ را به دو پیمانکار واگذار کرده‌ایم که مطمئناً تا پایان سال مالی ۹۵ یعنی تیر ۹۶ بخش اعظم جاده را تحویل می‌دهیم.

این مقام مسئول در پایان ابراز داشت: از شما به عنوان نماینده مردم در شوراها می‌خواهیم جهت جلب رضایت مالکان اراضی در بخش‌هایی از قطعات ۲ و ۳ با ما همکاری کنید تا بتوانیم آن‌ها را تملک و در اختیار پیمانکار قرار دهیم.

نظر شما