شناسهٔ خبر: 30097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مبارک‌قدم و میقانی مطرح کردند:

فراهم شدن امکان پیگیری بیشتر راهبردهای وزارت راه و شهرسازی با انتزاع راهداری/ اجرای ۱۰۶ پروژه راهسازی در گلستان/ کاهش منطقی تلفات جاده‌ای استان

ابراهیم مبارک قدم به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان انتزاع راهداری ازاداره‌های کل راه و شهرسازی طرحی خردمندانه بوده که برای مدیران امکان و فراغت لازم را برای پیشبرد راهبردهای وزارتخانه مربوط فراهم می‌کند.

ابراهیم مبارک‌قدم، مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: با جداشدن بخش عملیاتی صرف راهداری از این اداره کل و ادغام آن با حمل و نقل جاده‌ای برای ما فرصت بیشتری برای پیشبرد راهبردهای وزارتخانه در گلستان فراهم می‌شود.

مبارک قدم افزود: ازجمله برنامه‌های اصلی این اداره کل که از این پس با اهتمام بیشتری دنبال می‌کنیم احداث و توسعه راه‌ها خصوصا راه‌های روستایی و احیای ۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده استان است. اکنون ۱۰۶ پروژه راهسازی نیمه‌تمام داریم که تکمیل آنها از اولویت برنامه‌های این اداره کل است.

وی درمعرفی مهمترین پروژه‌های دردست اجرای گلستان گفت: از جمله طرح‌های دردست اجرا می‌توان به پروژه ملی محور شاهرود-شمال اشاره کرد که شاهرود را به گنبد و اینچه برون و ازآنجا به ترکمنستان متصل می‌کند و دیگری محور رامیان-شاهرود است. همچنین ادامه محور بهشهر-گرگان-قوچان دردست اجراست. همچنین از جمله دیگر پروژه‌های مهم راهسازی می‌توان به محورهای کردکوی-بندرترکمن، بندرترکمن-آق‌قلا و آق‌قلا-اینچه‌برون اشاره کرد.

ضرورت نوسازی تجهیزات راهداری گلستان

مبارک‌قدم با اشاره به اینکه ۴۰۳ نفر از نیروهای راهدار و ۱۶۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی خارج شده‌اند، افزود: از شهریور ماه طرح زمستانی تجهیز راهدارخانه‌ها را آغاز کرده‌ایم و یکی از مشکلات اصلی ما عمر بالای ۲۰ سال اغلب ماشین‌آلات است که باید نوسازی شوند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه درشش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش محسوس تصادفات منجر به فوت دراستان مواجه شدیم که نشانه ارتقای سطح ایمنی جاده‌هاست.

برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی جاده‌های گلستان

همچنین مهدی میقانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری استان از اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: دغدغه اصلی ما افزایش ایمنی جاده‌ها و نیز ارائه خدمات راهداری زمستانی است.

میقانی افزود: ازجمله چالش‌های ما کمبود منابع مالی و وجود نیروی انسانی مازاد است. ۴۴۱ نیروی انسانی شرکتی، ثابت و قراردادی وارد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شده‌اند و با مشکل فرسودگی ماشین‌آلات راهداری مواجه هستیم.

کاهش محسوس تلفات جاده‌ای گلستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: سال ۸۴ آمار تلفات جاده‌ای گلستان ۶۴۰ نفر بود که با کاهش منطقی در سال ۹۴ به ۲۷۵ نفر رسید. همچنین در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای مواجه شدیم که امیدوار کننده است.

نظر شما