شناسهٔ خبر: 30110 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سومین کنفرانس بناهای بلند/ جزئیات و محورهای موضوعات سومین کنفرانس

پوستر سومین کنفرانس بناهای بلند با هدف بررسی موضوعی و کلان پدیده بناهای بلند و تاکید بر توسعه شهری متناسب با فرهنگ، بافت و جنس یک شهر با محوریت دریافت مقاله در هشت محور مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی، در ۳ روز از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین کنفرانس بناهای بلند از ۲۸ تا ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

اعضای شورای سیاستگذاری بناهای بلند شاملِ مهندس سیدمحمد بهشتی رئیس شورای سیاست‌گذاری، دکتر حامد مظاهریان دبیر علمی، دکتر محمد سعید ایزدی دبیر شورای سیاست‌گذاری، دکتر منوچهر شیبانی‌اصل دبیر کارگروه  قوانین و مقررات، دکتر حسین عبده‌تبریزی دبیر کارگروه اقتصاد و مالی، احمد مسجد جامعی دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی، دکتر محمود گلابچی دبیر کارگروه تکنولوژی و ساختمان، دکتر محمدرضا حافظی دبیر کارگروه معماری و شهرسازی و مهندس شادمهر راستین دبیر اجرایی سومین همایش بناهای بلند است.

سومین کنفرانس بناهای بلند در هشت محورِ معماری و مفاهیم پایداری، شهرسازی، سازه و سیستم‌های ساختمانی زلزله و نیروهای جانبی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی، تکنولوژی ساخت و انرژی و تاسیسات، مدیریت اجرا، مدیریت و قوانین و مقررات و اقتصاد و سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

در بخش معماری و مفاهیم پایداری موضوعات شاملِ معیارهای طراحی مطلوب برای بناهای بلند، ضوابط و الزامات خاص در طراحی معماری بناهای بلند، نحوه تحقق مفاهیم پایداری و ساختمان سبز در بناهای بلند، نمای ساختمان‌های بلند و سیمای شهری و ایمنی و حفاظت بناهای بلند محور است.

در بخش شهرسازی؛ بناهای بلند در فرآیند توسعه و برنامه ریزی شهری، بناهای بلند در روند طراحی شهری، بناهای بلند مورفولوژی و سیما شهرها و نقش بناهای بلند در جریان هوا و آلودگی شهر تعیین شده است.

سازه، سیستم‌های ساختمانی زلزله و نیروهای جانبی بخش دیگر دریافت مقاله است که موضوعات آن نیز می‌تواند پیرامون سیستم های ساختمانی و سازه در بناهای بلند، تاثیر نیروهای جانبی در طراحی و اجرای ساختمان های بلند، الزامات خاص در ارتباط با زلزله و نیروی باد، مسائل مربوط به پایداری دیوارهای خاکی در گودبرداری های عمیق بناهای بلند، و ضرورت مطالعات ژئوتکنیک و آزمایشان مکانیک خاک باشد.

در بخش مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز موضوعات شاملِ تاریخ و پیشینه بناهای بلند در کشور، تاثیرات فرهنگی- اجتماعی بناهای بلند بر جامعه، توجه به حقوق شهروندان در ارتباط با ساختمان های بلند و کیفیت تحقق مشارکت مدنی و اجتماعی است.

در بخش تکنولوژی ساخت، انرژی و تاسیسات، تکنولوژی ساخت و روش های اجرای بناهای بلند، بهره گیری از طبیعت در طراحی بناهای بلند آینده، ساختمان های بلند هوشمند در ابعاد معماری، سازه، ساختمان و تاسیسات، ضرورت پرداختن به موضوع انرژی و تامین انرژی های پاک، تامین انرژی با بهره گیری از ویژگی های بناهای بلند و طراحی سیستم های مکانیکی، الکتریکی در بناهای بلند موضوعات تعیین شده برای مقالات است.

در بخش مدیریت اجرا نیز، موضوعات شاملِ اهمیت توجه به مباحث خاص مدیریت پروژه در بناهای بلند، مدیریت اطلاعات ساختمان (BIM) و کاربردهای آن در بناهای بلند، و اهمیت بهره برداری و نگهداری در ساختمان های بلند است.

در بخش مدیریت، قوانین و مقررات، موضوعات شاملِ قوانین و مقررات مربوط به ساخت و بهره برداری بناهای بلند، ضوابط تامین ایمنی، بهداشت و حفظ محیط زیست در بناهای بلند و ضرورت مقررات ویژه برای بناهای بلند در کشور است.

در نهایت در بخش اقتصاد و سرمایه گذاری موضوعات پیرامون اقتصاد بناهای بلند در شرایط اقتصاد کلان امروز کشور، تامین مالی بناهای بلند در شرایط پساتحریم و سیاست زمین و بناهای بلند است.

علاقمندان به شرکت در این کنفراس می‌توانند مقاله‌های خود را حداکثر تا ۱۵ آذرماه به نشانی دبیرخانه دائمی کنفرانس موسسه رسایش به نشانی تهران، خیابان ولی‌عصر، بالاتر از پارک ساعی، نرسیده به توانیر، بن‌بست نعمتی، پلاک ۷ ارسال کنند.

همچنین همایش در ۳ روز و در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

دو کنفرانس پیشین نیز در سال های ۹۳ و ۹۴ برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی جامعه دانشگاهی روبه رو شد./

 

نظر شما