شناسهٔ خبر: 30194 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افتتاح سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیما در اصفهان

چرخ هواپیما سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیر نظامی روز پنجشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) در اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری در دومین روز سفر خود به استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از بخش های مختلف این شرکت بازدید و سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیر نظامی که پیش از این طراحی و ساخت آن در انحصار چند کشور بود را افتتاح کرد.

سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیما با قدرت ۴.۷ مگاوات، توانایی انجام آزمون های استاتیکی و دینامیتی تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای سنگین نظامی و غیرنظامی تا تایرهای با قطر ۱۶۰ سانتی متر و سرعت ۶۵۰ کیلومتر در ساعت معادل ۱۱۰۰ دور در دقیقه را دارا است.

برای ساخت این سامانه از جدیدترین فناوری ها در زمینه های کنترل و اتوماسیون، میکانیک، هیدرولیک، الکترونیک و نرم افزار استفاده شده است.

این سامانه در حالی امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شرکت هواپیماسازی ایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید که پیش از این طراحی ، ساخت ، نصب ، راه اندازی و بهره برداری آن در انحصار چند کشور صاحب فناوری های هوایی بود.

سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیر نظامی به دلیل راهبردی بودن، در زمره فناوری های تحریمی قرار داشت.

کلیه مراحل طراحی، ساخت و نصب این سامانه در شرکت هواپیماسازی ایران توسط کارشناسان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با مشارکت شرکت های دانش بنیان انجام شد.

شرکت هواپیماسازی ایران اعلام کرد: این شرکت با بهره برداری از سامانه یاد شده، امکان سرویس دهی به سایر کشورها در این حوزه را فراهم کرد.

این دستاورد بزرگ امروز همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.

معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته به همراه شماری از وزیران دولت وارد اصفهان شد.

در این سفر ۲ روزه شماری از طرح های اقتصادی و عمرانی و نیز ورزشگاه نقش جهان و گام دوم قطار شهری اصفهان افتتاح شد.

نظر شما