شناسهٔ خبر: 30204 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جلسه مجمع عمومی انجام شد؛

كليات بودجه سال ۹۶ سازمان راهداری تصويب شد/ صرفه‌جویی روزانه ۷ میلیون لیتر سوخت/ نوسازی ۶۵ هزار كامیون فرسوده

نشست جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور معاون و مشاور وزیر راه و شهرسازی و اعضای مجمع عمومی سازمان با هدف رسیدگی به اصلاحیه بودجه سال ۹۵ و اهداف برنامه و بودجه پیشنهادی سال ۹۶ سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس  این سازمان با اشاره به ادغام معاونت راهداری در ادارات حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها آثار و تبعات اعتباری ناشی از ادغام را یادآور شد و اظهار داشت: اعتبارات در نظر گرفته شده جهت نگهداری راههای كشور پاسخگوی همه نیازهای ما نیست و  تا زمان تصویب قانون تشكیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای عالی اداری جهت پاسخگویی به تكالیف جدیدی كه دولت برای سازمان تعیین نموده است منابعی پیش‌بینی شده است كه امیدواریم با ایجاد یك ردیف بودجه جاری ملی و متمركز ، نیازهای عمومی و عمرانی تا حدودی برطرف شود.

وی با اشاره به واگذاری وظایف جدید به سازمان و لزوم اصلاحیه بودجه سال ۹۵ از تعامل خوب و ارزنده اعضای مجمع سازمان قدردانی كردند.

براساس این گزارش، شهرام آدم‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، درخصوص ضرورت اصلاح اعتبارات سال ۹۵ اظهار داشت:با واگذاری فعالیت‌های جدید به سازمان، اعتبارات مربوط به هزینه‌های جاری و پرسنلی و تملك دارایی سرمایه‌های استانی حوزه راهداری، مطابق مصوبه شورای‌عالی اداری، در قالب ردیف‌های متمركز ملی از منابع عمومی دولت تأمین می‌شود و اعتبار منابع عمومی سازمان از محل پیوست یك قانون و ردیف‌های متفرقه تأمین خواهد شد.

وی در ادامه به بیان عملكرد سازمان در حوزه‌های مختلف در ۶ ماهه نخست سال‌جاری از صرفه‌جویی روزانه ۷ میلیون لیتر سوخت در نتیجه اجرای طرح پیمایش سوخت خبر داد و اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت ۶۵ هزار كامیون فرسوده با استفاده از اعتبارات موضوع بند (ب) ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید عملی خواهد شد و شرایط برای نوسازی آماده می‌شود. و این اقدام می‌تواند نقشی مهم در ارتقاء ایمنی، كاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری بخش حمل و نقل داشته باشد.

شایان ذكر است در ادامه این نشست تیموری، مدیركل برنامه و بودجه سازمان، گزارشی از میزان درآمدهای وصولی سازمان ارائه نمودند و در پایان، پیشنهادهای مطرح شده درخصوص كلیات برنامه و بودجه پیشنهادی سال ۹۶ و اصلاحیه سال ۹۵ سازمان به تائید و تصویب اعضای مجمع عمومی رسید.

نظر شما