شناسهٔ خبر: 30251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

اجرای فاز نخست طرح ساماندهی وانت‌بارها در محورهای استان همدان

وانت بار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد: از اول آبان ماه فاز نخست طرح ساماندهی وانت‌بارهای برون‌شهری در محورهای مواصلاتی استان همدان اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل این اداره کل گفت: طرح ساماندهی وانت‌بارها در سه فاز قابل اجرا است به‌طوری که فاز نخست آن از اول آبان ماه در محورهای مواصلاتی استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نظارت پلیس‌راه بر فعالیت وانت‌بارها  در فاز نخست به اجرا درآمده است، افزود: کنترل مدارک رانندگان و وانت‌بارهای آن‌ها از جمله کارت معاینه فنی، بیمه اجباری، کارت صحت و سلامت جسمی و روحی توسط پلیس‌راه استان در این فاز انجام می‌شود.

پناهنده تصریح کرد: در فاز دوم این طرح در صورتی که رانندگان وانت‌بارهای برون‌شهری هیچ‌گونه اقدامی در خصوص مدارک فوق نداشته باشند مشمول جریمه می‌شوند.

وی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغ شده برای رانندگان وانت‌بار رعایت محدودیت سنی حداقل ۲۳ سال و حداکثر ۵۵ سال الزامی است.

وی گفت:  این طرح در راستای  کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌ای در راه‌های برون‌شهری و هم‌چنین نظارت بر حمل و نقل بار توسط این ناوگان در محورهای استان است.

پناهنده یادآور شد: اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر طرح ساماندهی به همکاری و همراهی کلیه ارگان‌های ذی‌ربط از جمله پلیس‌راه نیاز دارد.

معاون حمل و نقل این اداره کل در پایان اضافه کرد: اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها برای افزایش سطح آگاهی رانندگان و نیز ترغیب آن‌ها به رعایت نکات ایمنی آیت لذا  از مسئولین و رانندگان عزیز انتظار می‌رود در اجرای طرح ساماندهی خودروهای سبک (وانت‌بار) نهایت همکاری را داشته باشند  تا در آینده شاهد کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای در این حوزه باشیم.

نظر شما