شناسهٔ خبر: 30254 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر‌بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس خبر داد :

الزام شناورهای مسافری به رعایت کنوانسیون های بین المللی/ تردد روزانه بیش از ۸۰۰۰ نفر از بندر حقانی به ۳ جزیره

گردشگری دریایی مدیر بندرمسافری شهید حقانی بندرعباس با بیان اینکه در برخی از ایام عید نوروز بیش از ۴۰ هزار مسافر دریایی از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به جزایر اطراف سفر‌ کرده اند، گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه بیش از هشت هزار نفر از این بندر به سه مقصد جزیره قشم، هرمز و درگهان قشم سفر می کنند و اگر هوا خنک شود با افزایش سفرهای دریایی تعداد مسافران ما تا ۱۶ هزار نفر نیز افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد احمدی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نظارت بر رعایت الزام های کنوانسیون های بین المللی و تامین امنیت شناورها سبب شده است از سال ۱۳۹۰ تاکنون هیچ حادثه ای در دریا در حوزه مسافری بزرگترین بندر مسافری ایران نداشته باشیم.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس بیان کرد: برای تامین امنیت شناورهای موجود در این بندر علاوه بر انجام بازرسی های روزانه، هر دو ماه یک بار شناورها از نظر جلیقه های نجات، تجهیزات جان پناه بادی و سایر وسایل مورد نیاز ایمنی، کنترل می شوند تا هر چه بیشتر امنیت تردد مسافران در سفرهای دریایی در این منطقه پرتردد تامین شود.

احمدی زاده با بیان اینکه در برخی از ایام عید نوروز بیش از ۴۰ هزار مسافر دریایی از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به جزایر اطراف سفر کرده اند، گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه بیش از هشت هزار نفر از این بندر به سه مقصد جزیره قشم، هرمز و درگهان قشم سفر می کنند و اگر هوا خنک شود با افزایش سفرهای دریایی تعداد مسافران ما تا ۱۶ هزار نفر نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل تردد مسافران دریایی به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی یادآورشد: به همین منظور برنامه ریزی برای ایام تعطیلات نوروزی از شهریور ماه هر سال آغاز می شود تا بتوانیم در ایام نوروز و تعطیلات بهمن ماه، خدمات مناسبی را برای گردشگران دریایی ارایه دهیم.

احمدی زاده با بیان اینکه ماه های بهمن و اسفند هر سال اوج سفرهای دریایی به جزایر اطراف است، گفت: مسافران دریایی برای خرید بلیت های مورد نیاز می توانند با ارایه کارت ملی بلیت های مورد نیاز خود را به صورت حضوری از پایانه های فروش بندر شهید حقانی تهیه و یا اینکه به صورت پیش فروش بدون محدودیت از طریق شبکه اینترنت خریداری کنند.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس در پایان اظهار داشت: هم اکنون ۴۶ شناور مطابق با استانداردهای دریایی با ۴۸۰۰ صندلی در این بندر مشغول خدمت رسانی به مسافران دریایی هستند.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای سازمان و بنادر و دریانوردی کشور در سال گذشته ۱۶ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۵ نفر در بنادر کشور جابجا شدند که از این تعداد سهم جابه‌جایی مسافران در اسفندماه ۵۰۱ هزار و ۲۳۱ مسافر بوده است.

بر اساس این گزارش، سهم مسافران ورودی ۸ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۷۴ نفر و سهم مسافران خروجی ۸ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۰۱ نفر بوده است. پیش بین می شود آمار مسافران دریایی در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۱۸ میلیون مسافر افزایش یابد.

نظر شما