شناسهٔ خبر: 30309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبر داد:

اعزام زائران اربعین خراسان رضوی از مرزهای چزابه و شلمچه/ اختصاص ۱۵۰۰ اتوبوس به جابجایی زائران اربعین استان/ اختصاص موکب تردد زائران پیاده درمحور مشهد-نیشابور

ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه زائران اربعین این استان از مرزهای چزابه و شلمچه جابجا می‌شوند از اختصاص ۱۵۰۰ اتوبوس برای اعزام زائران اربعین این استان خبر داد.

ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته زائران اربعین استان خراسان رضوی از مرزهای چزابه و شلمچه اعزام می‌شوند.

نصری گفت: جلسه‌های متعددی را با شرکت‌های صنفی و اداره‌های کل فرودگاه و راه‌آهن استان برگزار کرده‌ایم وبا مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، موکبان و کاروان‌های پیاده هماهنگی لازم انجام شده است. همچنین برای سهولت تردد زائران پیاده ۲۰ کیلومتر از محور مشهد-نیشابور را مهیا کرده‌ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۵۰۰اتوبوس به انتقال زائران اربعین استان اختصاص یافته است، عنوان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۱۵ درصدی زائران اربعین استان خراسان رضوی مواجه شویم.

وی از برگزاری جلسه‌های مشترک با پلیس راه و امدادخودرو همچنین اورژانس خبر داد و گفت: محدودیتی درفروش بلیت از پایانه‌های استان به مقصد سایر استان‌ها در ایام اربعین نداریم و از ظرفیت فوق‌العاده استفاده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه وضعیت راه‌های خراسان رضوی با میانگین کشوری برابر است، افزود: باوجود بارگاه مطهر رضوی در خراسان رضوی و تردد سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر از جاده‌های استان، راه‌های استان نیازمند جاده‌‌های با کیفیت است اما متاسفانه هزینه نگهداری راه‌ها بسیار بالا است.

وی عنوان کرد: طول راه‌های اصلی و فرعی خراسان رضوی درمجموع۶۰۰۰ کیلومتر و بودجه موردنیاز برای روکش آسفالت هر کیلومتر راه ۲۵۰میلیون تومان است.

نظر شما