شناسهٔ خبر: 30332 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

يك نماينده مجلس مطرح كرد:

آمادگی ایکائو برای هرنوع همکاری با ایران/ دبیرکل سازمان ایکائو: هوانوردی ایران رو به بهبود است

یوناتن بت کلیا دبیرکل سازمان هوانوردی بین المللی با اشاره به کیفیت و روند رو به بهبود هوانوردی جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت آموزش و توسعه و بازسازی ناوبری ایران تاکید کرد.

«یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیات پارلمانی ایران به کانادا و دیدار با دبیرکل سازمان ایکائو گفت: با خانم «فانک لیو» دبیرکل این سازمان درخصوص وضعیت حمل هوایی ایران و آخرین استانداردهای روز و توسعه حمل ونقل هوایی ایران گفت و گو کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دبیرکل ایکائو آمادگی این سازمان را برای هرنوع همکاری با ایران اعلام کرد.

بت کلیا افزود: در این جلسه همچنین وضعیت حمل ونقل هوایی جمهوری اسلامی ایران و منطقه و جهان موردبحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار از خانم لیو ضمن تقاضای همکاری، خواستار انتقال دفتر منطقه‌اي ایکائو از قاهره (مصر) به ایران شدیم.

وی به ايرنا گفت: همچنین مقرر شد دبیرکل ایکائو در راس هیاتی به ایران نیز سفر داشته باشد.

هیات پارلمانی ایران به سرپرستی یوناتن بت کلیا و متشکل از یارمحمدی، لاهوتی، بحرینی دبیر کمسیون عمران مجلس برای دیدار و گفت و گو با دبیرکل سازمان ایکائو به کانادا سفر کرد و شهبازی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان نیز، این هیات را همراهی می‌کرد.

سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) یکی ازسازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد و با ۱۹۱ کشور عضو درشهر مونترال کانادا فعالیت می کند.

در حال حاضر خانم «دکتر فانک لیو» که دراصل چینی است دبیرکلی این سازمان را به عهده دارد.

نظر شما