شناسهٔ خبر: 3034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد در بازدید از کنارگذر ایرانشهر مطرح کرد:

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط محروم / بهره برداری از کنارگذر ایرانشهر در چند ماه آینده

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: قطعه 10 جاده ایرانشهر- خاش طی چند ماه آینده با تامین اعتبار لازم به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دکتر علی نورزاد در بازدید از کنارگذر ایرانشهر گفت: طی چند ماه آینده با تامین اعتبار موررد نیاز این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط کمتر توسعه یافته در بخش‌های جاده‌ای و ریلی را محور برنامه‌های دولت تدبیر وامید و شرکت ساخت وتوسعه برای توسعه مناطق محروم کشور دانست و گفت: توسعه متوازن بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل امکان پذیر نیست.

دکتر نورزاد همچنین توجه به استان‌های محروم را یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت ساخت عنوان کرد و افزود: استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان با قدمتی پنج هزار ساله نیاز به توجه بیشتری در حوزه زیرساخت‌ها دارند، لذا فراهم کردن بسترهای لازم جهت رشد این استان‌ها برای نیل به سمت توسعه پایدار از سوی شرکت ساخت و توسعه به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی احداث راه، راه‌‌آهن، آزادراه در این مناطق را از مصادیق بارز اشتغال‌زایی دانست و گفت: توجه به این خطه محروم و حمایت از مردم زحمت‌کش این سرزمین به طور قطع از مهاجرت آنها به شهرهای دیگر جلوگیری خواهد کرد و شرکت ساخت با پیش‌بینی‌ برنامه‌های مدون در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این زمینه پیگیری‌های لازم برای ارتباط مناسب شهرهای استان به هم و اتصال به کریدورهای اصلی را سرلوحه برنامه‌های خود دارد.

نورزاد همچنین توجه به استان‌های محروم را نیازمند یک وحدت ملی دانست و بیان کرد: در این راستا لازم است همه دستگاه‌های بالادستی و پایین دستی، اعم از مجلس شورای اسلامی و دولت به هم‌‌افزایی لازم برسند تا استعداد‌های بالقوه در نقاط محروم به بالفعل تبدیل شود و همکاران ما در شرکت ساخت تمام توان خود را برای حصول به این مهم به کار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور در این سفر همچنین از قطعه 4 راه اصلی خاش- ایرانشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت. این محور در حال حاضر 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر علی نورزاد در ادامه سفر از بزرگراه ایرانشهر- بمپور نیز بازدید کرد و اظهار داشت: به دلیل واقع شدن شهرک‎های صنعتی، کارگاه‎های تولیدی و مراکز دانشگاهی و نیز تردد خودروهای عبوری مسیرهای هرمزگان، کرمان، بم، چابهار، نیکشهر، دلگان و جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان، یکی از پر ترافیک‌ترین محورهای جنوب استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و در هدایت ترافیک عبوری مسیر نقش بسزایی ایفا می‌کند./

نظر شما