شناسهٔ خبر: 30361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مشارکت مردمی در ساخت و ساز و نگهداری راه‌ها امری خیرخواهانه محسوب می‌شود

جاده مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: همچنان که حمایت مردمی برای ساخت مسجد و مدرسه مشمول کار ثواب و خیر است، مشارکت خیرین برای ساخت و نگهداری راه‌های اصلی و روستایی نیز موجب بهره‌مندی جامعه از راه مناسب شده و سبب ایجاد حیات دوباره، توسعه و خودکفایی سطح استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک‌قدم با اشاره به این نکته افزود: مشارکت عامه مردم در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیت ویژه بوده و همین تلاش و تعاون است که باعث می‌شود توسعه و پیشرفت پایدار و ماندگار در کشور ایجاد شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور راه‌سازی با مشارکت جدی خیرین انجام می‌شود که متأسفانه این امر در استان گلستان بسیار کم‌رنگ است.

مبارک‌قدم با بیان این که استان گلستان همواره در امر خیر مشارکتی و مردمی جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده تأکید کرد: امید داریم با مشارکت مردم محلی و خیرین بتوانیم سطح خدمات ارائه شده در امر ساخت، تعریض، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌ها، به ویژه راه روستایی را تا حد قابل‌توجهی افزایش داده و موجبات رشد و توسعه مناطق محروم را فراهم نماییم.

این مقام مسئول ضمن استقبال از مشارکت‌های بومی جهت بهسازی و مناسب‌سازی راه‌های روستایی گفت: راه و شهرسازی استان آمادگی کامل دارد تا با خودیاری ساکنان مناطق روستایی استان که نیازمند بهسازی راه دسترسی روستای خود هستند، اقدام و حمایت لازم جهت انجام پروژه مورد نظر را انجام دهد.

مبارک‌قدم همچنین با اشاره به فعالیت انجمن خیرین راه‌سازی بیان کرد: مردم به راحتی می‌توانند عضوی از این انجمن باشند. در حوزه راه‌سازی هیچ‌گونه ابهامی بابت هزینه‌ها وجود ندارد و یک خیر می‌تواند پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب و منصوب نماید. اداره راه و شهرسازی هم بر روال فنی و اداری موضوع نظارت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی با ارائه توضیحاتی در خصوص بسترهای مشارکت مردمی در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد: مشارکت در ساخت راه‌ها، توسعه حمل و نقل زمینی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، از جمله محورهای زمینه‌ساز توسعه در بخش راه و شهرسازی می‌باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی در اجرای وظایف قانون برنامه پنجم و بر اساس قوانین بودجه سنواتی و به منظور گسترش مشارکت‌های مردمی در احداث و نگهداری راه‌های روستایی دارای مجوز، بررسی و کنترل مطالعات و نقشه‌های اجرایی، همکاری در تأمین زمین محل اجرای پروژه، تأمین مصالح و کنترل و نظارت فنی در حین عملیات اجرایی را برای اجرای طرح‌های مورد نظر به عهده می‌گیرد.

نظر شما