شناسهٔ خبر: 30386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس:

امنیت حمل و نقل زائرین اربعین حسینی اولویت اصلی ما است

نشست در آستانه اربعین، دومین جلسه ستاد هماهنگی حمل و نقل زائرین کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، یزدانی معاون حمل و نقل این اداره کل با اشاره به لزوم توجه به تجربیات سال‌های گذشته پیرامون حمل و نقل زائرین اربعین گفت: حفظ امنیت زائرین در مسیر رفت و مسیر برگشت اولویت اصلی ما است.

وی افزود: برای امسال مرز شلمچه برای تمامی کاروان‌ها و ترددهای استان فارس در نظر گرفته شده است و بر اساس آخرین بررسی شرایط و امکانات در مرز و ایستگاه‌ها بسیار خوب و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری دارند.

سرهنگ احمدی، فرمانده قرارگاه پلیس‌راه شمال استان ضمن اشاره به آمار بالای تصادفات در استان فارس، گفت: تردد مطمئن، حفظ امنیت و تأمین رضایت زائرین مسئولیت سنگینی است که نیاز به همکاری، هماهنگی بین بخشی و نظم میان همه نهادهای مرتبط دارد و باید از تمام امکانات برای تحقق این هدف استفاده کرد.

وی بیان کرد: اولویت اول در انتخاب ناوگان‌ها، بهترین و مجهزترین دستگاه‌ها باشد و به مسائل سرمایشی و گرمایشی توجه ویژه شود. همچنین به‌طور جدی از حرکت کاروان‌ها و ناوگان مسافربری فاقد شرایط لازم که بخش عمده آن توسط برخی ادارات و یا به‌صورت شخصی اعزام می‌شوند جلوگیری می‌شود.

سرهنگ احمدی گفت: از تمامی ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و هماهنگی جهت تأکید بر عدم استفاده از راه‌های فرعی برای حمل و نقل زائرین اربعین استفاده خواهد شد.

در ادامه مدیر مرکز مدیریت راه‌ها، معاون اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر نهادهای مرتبط به تشریح برنامه‌های خود و همفکری جهت رفع موانع پرداختند.

نظر شما