شناسهٔ خبر: 30459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای سهولت تردد زائران حسینی:

ارزیابی از نحوه خدمات‌رسانی به زائرین اربعین طی بازدید از پایانه مسافربری/ تجهیز و تکمیل سیستم روشنایی ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان

بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در آستانه اربعین حسینی و سهولت تردد زائران ضمن بازدید از پایانه مسافربری همدان نحوه خدمات‌رسانی به زائرین را ارزیابی کرد، این در حالیست که به گفته سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به منظور سهولت در تردد زائران حسینی در ایام اربعین سیستم روشنایی و سرویس ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان تجهیز و تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان هدف از نظارت‌های مسئولین را از پایانه مسافربری همدان دقت بیشتر در سهولت تردد زائران حسینی استان همدان خواند و گفت همدان شاهراه مسیر تردد زائران در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین است و تأمین امنیت و آسایش زوار در اولویت کاری ستاد اجرایی اربعین قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ساعات حرکت اتوبوس‌های برون‌شهری در امر جابه‌جائی زائران حسینی به مرز مهران به موقع اعلام شود، تصریح کرد: با نصب سیستم مونتیورینگ در پایانه‌های مسافربری، مسافران و شرکت‌های حمل و نقل از اعلام حرکت اتوبوس‌ها اطلاع پیدا می‌کنند.

وی با اعلام اینکه تلاش به جهت هم‌نامی شرکت‌های مسافربری برای مسیرهای مشخص ادامه دارد، افزود: در راستای رفاه حال زائران حسینی و به‌منظور شناخته شدن رانندگان شرکت‌های مسافربری همه آن‌ها ملزم به استفاده از لباس‌های فرم و مشخص هستند.

وی  گفت: زائرانی که به‌صورت انفرادی قصد تردد به مرز مهران را دارند باید هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت حمل و نقل عمومی اقدام کنند.

رودباری بیان کرد: حمل و نقل عمومی استان همچنان آمادگی لازم به جهت ایاب‌وذهاب و سرویس‌دهی به زائران حسینی پس از بازگشت از عتبات عالیات را دارد.

همچنین حمید پرورشی خرم سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: معاونت راهداری در تمام فصول اقدامات لازم به جهت افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح در جاده‌ها را انجام می‌دهد که این مهم در ایام اربعین به طور جد پیگیری و اجرایی شده است.

وی افزود: استان همدان دارای ۵ هزار و ۱۱۴ کیلومتر راه است که از این تعداد ۳ هزار و ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی و مابقی آزادراه، بزرگراه، راه‌های فرعی و اصلی است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ راهدارخانه ثابت در محورهای مواصلاتی و نقاط برف‌گیر استان همدان، ۲۲ راهدارخانه در مسیر تردد زائران حسینی قرار دارد که تمامی این پایگاه‌ها مورد نظارت و بررسی قرار گرفتند.

سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: احتمال بارش برف و کولاک در مسیر بازگشت زائران حسینی در محورهای همدان وجود دارد که بدین منظور ۱۰ هزار تن نمک، ۴۰ هزار تن شن و ماسه خریداری و تمامی ماشین‌آلات راهدارخانه‌ها سرویس‌دهی شدند.

وی تصریح کرد: در هفت‌ماهه امسال ۹ هزار و ۹۰۹ تابلوهای ترافیکی تعمیر و نگهداری و ۷۶۱ کیلومتر از راه‌های استان خط‌کشی شده است.

وی گفت: تمامی راهدارخانه‌های استان و اکیپ‌های راهداری به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به زائران حسینی و افراد در راه مانده هستند.

نظر شما