شناسهٔ خبر: 30515 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

لایحه تعیین‌تکلیف منابع و مصارف سازمان راهداری به مجلس ارائه می‌شود/ آخرین تمهیدات برای سفر ایمن زائران اربعین/ توافق با شركت نفت برای نوسازی ناوگان بالای ۳۵ سال

کشاورزیان کشاورزیان با اشاره به این خبر که لایحه‌ای در خصوص تعیین تكلیف منابع و مصارف جهت ارائه به مجلس محترم شورای اسلامی آماده‌شده است گفت: بر اساس این لایحه با توجه به اداره شدن سازمان به‌صورت شركتی، بودجه جاری از محل منابع داخلی سازمان تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین همایش سراسری مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پس از تشكیل ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها باهدف تبیین و تشریح فرآیند ادغام و مأموریت‌های پیش روی سازمان با تأکید بر ارتقای ایمنی برگزار شد.

مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این همایش، با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات رضایت بخشی كه درزمینهٔ ادغام در سازمان صورت گرفته است، از روند انجام امور تقدیر كرد و بابیان چالش‌های موجود در این زمینه اظهار داشت: اداراتی كه اخیراً در آن‌ها تغییرات به وقوع پیوسته زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و همگی عضو یك خانواده‌اند و تلاش در استان‌ها برای خدمت برتر به هم‌وطنان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به پیش‌بینی اعتبارات مربوط به ادغام در بودجه سال جاری مقرر است همراه نیروی انسانی كه از ادارات راه و شهرسازی به سازمان انتقال می‌یابد، اعتبارات مربوطه نیز از آن اداره منتزع شده و به اداره جدید انتقال یابد.

 كشاورزیان افزود: لایحه‌ای در خصوص تعیین تكلیف منابع و مصارف جهت ارائه به مجلس محترم شورای اسلامی آماده‌شده است كه بر اساس آن با توجه به اداره شدن سازمان به‌صورت شركتی، بودجه جاری از محل منابع داخلی سازمان تأمین می‌شود که امید می‌رود قانون منسجمی در این زمینه تصویب شود و سازمان به شكل یك شركت دولتی بماند و اداره شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ارتقای ایمنی راه‌های کشور را اولویت نخست سازمان برشمرد و گفت: ایمن‌سازی و اقدامات مرتبط با آن جزء وظایف و مسئولیت‌های ذاتی این سازمان به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان كرد: اصلاح سطح شانه راه و شیب‌راه‌ها، پاک‌سازی حریم، برداشتن موانع، بازسازی و نصب گارد ریل‌ها، اصلاح تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها و نصب روشنایی در صورت ضرورت، ایمن‌سازی محورهای موجود در نقاط مسكونی عمده اقداماتی است كه جهت ارتقای ایمنی در بخش راهداری به‌طور مستمر انجام می‌شود وادارات کل استان‌ها توجه ویژه به آن خواهند داشت، همچنین آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش عابران پیاده و موتورسیكلت‌سواران و تعبیه پل عابر پیاده از اقداماتی است كه درزمینهٔ ایمنی حمل‌ونقل صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شروع زودهنگام سفرهای مربوط به اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: بر اساس آمار تا روز گذشته ۴۰ هزار زائر از مرز مهران اعزام‌ شده‌اند و روزانه ۳۰ هزار نفر از مرز شلمچه و ۲۰ هزار نفر از مرز چزابه تردد می‌كنند.

وی افزود: امسال مقرر است زائران استان‌های نوار شمالی و شمال غربی كشور از مرز مهران، استان‌های خراسان و یزد و اصفهان از مرز چزابه و استان‌های جنوب و جنوب شرق كشور از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شوند، همچنین زوار كشورهای افغانستان و پاكستان كه از خاك ایران عبور می‌كنند از مرز شلمچه و زائران كشورهای آذربایجان، روسیه و گرجستان از مرز مهران تردد خواهند كرد.

 كشاورزیان علت اصلی این تصمیم را بار سنگین عبور از مرز مهران در سال گذشته عنوان كرد كه بر اساس آن در اربعین سال جاری ۴۲ درصد زائران از مرز مهران و ۵۸ درصد باقیمانده از مرزهای شلمچه و چزابه عبور خواهند كرد، این در حالی است كه در سال گذشته ۶۲ درصد مسافران از مرز مهران و تنها ۳۸ درصد از شلمچه و چزابه عبور كرده‌اند درحالی‌که مرزهای شلمچه و چزابه از امكانات لازم برای عبور تعداد بیشتری مسافر نسبت به مرز مهران برخوردار می‌باشند.

وی لزوم نظارت بر قیمت بلیت اتوبوس‌ها در ایام اربعین را یادآور شد و افزود: در راستای كاهش هزینه زائران اربعین حسینی، با هماهنگی به‌عمل‌آمده با تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر مقرر است نظارت كافی بر عملکرد شرکت‌ها صورت گیرد تا قیمت‌ها بیشتر از دو برابر افزایش نیابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعامل مناسب با انجمن‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای جهت استفاده حداكثری از ظرفیت موجود مطابق برنامه‌های ستاد مركزی اربعین در استان‌ها را مورد تأکید قرارداد.

وی با اشاره به آغاز بارش‌ نزولات جوی در برخی استان‌های كشور بر ضرورت و اهمیت حضور فعال مدیران كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی و استفاده از تمامی امکانات جهت انجام مناسبت راهداری زمستانی تأکید كرد و اظهار داشت: از مدیران كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها انتظار می‌رود با شناخت و آگاهی دقیق نسبت به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، تمام فعالیت‌های خود را در چارچوب آیین‌نامه‌ها و قوانین انجام دهند و با انجمن‌های صنفی بخش تعامل مناسبی داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص نوسازی ناوگان گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با شركت نفت مقرر است تمهیداتی فراهم شود تا دارندگان كامیون‌های فرسوده با سن بالای ۳۵ سال، امكان نوسازی ناوگان خود را داشته باشند.

این گزارش حاكی است بهسازی و ساماندهی ساختمان‌های اداری، پیش‌بینی احداث ساختمان‌های متحدالشكل اداری و راهدارخانه‌ها، جدیت در انجام مسئولیت و نگهداری صحیح و با هزینه كمتر ماشین‌آلات راهداری از دیگر محورهای سخنان ریاست سازمان بود.

بر اساس این گزارش، اعضای هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز طی نشست تخصصی ضمن پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده، به تشریح نحوه تخصیص اعتبارات به ادارات با توجه به ادغام صورت گرفته، امكانات و تجهیزات مربوط به حوزه راهداری و اعتبارات موردنیاز، مراحل انتقال مدیریت راهداری به سازمان، جزئیات مربوط به تشكیلات جدید، نحوه تفویض اختیارات به مدیران كل استانی، سیستم جمع‌آوری اطلاعات، سیستم انجام معاملات و سیستم نظام جامع مالی و اهمیت تبادل اطلاعات و. تجارت بین مدیران جهت هم‌افزایی بیش‌ازپیش و دستیابی به نتیجه مطلوب پس از ادغام پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در این همایش مدیران كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، مركزی، اصفهان، كرمان، گیلان و خراسان شمالی به نمایندگی از سوی مدیران به بیان مسائل مربوط به حوزه خدمتی و مسائل پس از ادغام، دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

نظر شما